soort

Menu

Als je al maanden al hopeloos aan het diëten bent en die broeken maar strak blijven zitten, heb je misschien de moed al opgegeven. Maar wees niet betreurd, hier zijn een aantal tips om op een gemakkelijke manier 100 calorieën te bannen uit je ontbijt, snacks, lunch en avondeten!

1. Geef een twist aan je roerei

Eieren zijn een fantastische optie om de dag goed te beginnen. Ze zitten bomvol nutrienten en eiwitten om je geruime tijd vol te houden. Veel mensen vatten echter eieren en kaas op als een onafscheidelijke combo. Dat plakje onschuldige plakje kaas (afhankelijk van welke soort, natuurlijk) kan echter al snel meer dan 100 calorieën toevoegen aan je ontbijt. Vervang je kaas daarom met een hete saus. Het bevat weinig tot geen calorieën, helpt je vol voelen en het helpt je metabolisme op gang.

2. Toast Toppings

Ben je meer een zoetekauw in de ochtend? Vervang je jam eens met vers fruit. 30 Gram bosvruchten bevatten slechts 40 calorieen terwijl die twee eetlepels jam die je op je brood smeert veelal de 100 calorieen passeren. De bosvruchten geven je hiernaast ook nog een goede dosis vezels mee om de dag mee door te komen en je vol te laten voelen.

3. Ochtendkoffie

Ben je toe aan je eerste bakkie troost bij de Starbucks nadat je de trein uit bent geslenterd en richting het kantoor loopt? Voorkom die extra calorieën uit die extra grote ‘dieet’ latte en vervang deze koffie door een zwarte koffie met een scheutje magere melk. In tegenstelling tot de naam zorgt dat drinkbare dessert voor 130 extra calorieën op je naam die je kan besparen met de zwarte koffie.

4. Mosterd na de mayo

Heb je die club sandwich besteld? Dan kan je een goeie, romige dot mayonaise verwachten op je broodje. Waarom vraag je niet of de mayonaise vervangen kan worden door mosterd? Mosterd voegt een lekkere smaak toe aan je bammetje, maar bevat slechts 10 calorieën in tegenstelling tot de mayo (95 calorieën!). Probeer mosterd ook te verwerken in je saladedressings in plaats van vette mayo dressings of de calorierijke kant-en-klare opties uit de supermarkt.

5. Chili, soepen en stoofpotjes upgraden

Dat ene schepje zure room dat je in je chili, soep of stoofpot gooit voor wat extra smaak, komt je duur te staan met 115 calorieën extra en ook nog eens 12 gram vet. Probeer daarom de zure room eens te vervangen met Griekse Yoghurt. Deze ‘light’ versie van zure room geeft al net zoveel smaak en voegt ook nog eens een goeie dosis eiwitten, calcium en vitamine-B toe aan je gerecht.

6. Pureren, maar dan anders

Eet jij je boontjes en steak het liefst met een goeie schep stomende en romige aardappelpuree? Als echte aardappelvreters zijn we er allemaal gek op, maar wist je dat 60 gram aardappelpuree al snel meer dan 200 calorieën bevat? Waarom probeer je diezelfde romige smaakervaring niet te creëren door het pureren van bloemkool. Bloemkool bevat minder calorieën en is rijk aan antioxidanten.

, , , ,

No comments yet.

Geef een reactie