soort

Menu

Ben je die oude eiwitshake compleet beu en heb je alle mogelijke smaken in de markt van eiwitrepen al uitgeprobeerd? Misschien kun je een creatieve ‘twist’ geven aan de manier waarop je je eiwitpoeders gebruikt. Stap in de pannenkoekenboot van Perfect Body en leer hoe jij je eiwitpoeders kan omtoveren tot een lekkere pannenkoek die je op kunt eten zonder schuldgevoel.

De Hollandse pannenkoek upgraden

Je vraagt je vast af hoe pannenkoek en gezond in dezelfde zin passen. De echte Hollandse pannenkoek is dan ook verre van goed voor jou en je taille. Dit komt door het gebruik van melk en tarwemeel waarin veel gluten en suikers zijn verwerkt. Echter, de pannenkoeken bereid met eiwitpoeders bevatten geen enkele vorm van zuivel, gluten of suikers. Ze zitten wel barstensvol eiwit die de bloedsuikerspiegel stabiel houden en je geruime tijd vol laten voelen, zodat je van die suikerzoete tussendoortjes af blijft. Hiernaast geven ze je alle voordelen die je van eiwitten al gewend bent: een snel spierherstel en een effectieve opbouw van de spieren na een goede work-out. Wat wil je nog meer?

De 5 favorieten van Perfect Body

De onderstaande recepten bestaan uit een enkele portie voor 1 persoon. Probeer ze uit en experimenteer zelf ook met wat je lekker vind.

1. Blueberry Pancake

Blauwe bessen zijn een absolute antioxidanten powerhouse en maken van deze eiwitpannenkoeken een volwaardige nutriëntenbom waar je de dag goed mee door komt!

Benodigdheden: 3 Eieren 1 Schep eiwitpoeder (vanille of chocola) 30 Gram blauwe bessen 3 Eetlepels cacaopoeder

Bereidingswijze: Breek de eieren in de blender en voeg de schep eiwitpoeder toe. Roer hierna driekwart van de blauwe bessen door het mengsel. Bak de pannenkoeken gewoon zoals je oude Hollandse grootmoeder het zou doen en bestrooi de pannenkoeken als laatst met wat extra blauwe bessen en cacaopoeder. Makkelijk, toch?

2. Chocoloco

Voor de chocoladeliefhebbers mocht deze pannenkoek natuurlijk niet ontbreken. Als je in een ondeugende bent, kun je wat pure chocolade (minimaal 70% cacaobestanddelen) over de pannenkoeken strooien zodra je ze hebt gebakken. In beperkte mate is chocola een goede bron van arginine en cafeïne. Voor puur chocoladegenot zonder schuldgevoel!

Benodigdheden: 3 Eieren 1 Schep eiwitpoeder (chocola) 1 Eetlepels cacaopoeder Een eetlepel chocoladesnippers (70% cacaobestanddelen)

Bereidingswijze: Breek de eieren in de blender en voeg een schep eiwitpoeder en de cacao toe. Bak de pannenkoeken en bestrooi de pannenkoeken als laatst met wat chocoladesnippers.

3. Load the Oats

Heb je een zware dag voor de boeg en weinig tijd om gezonde keuzes in snackwereld te maken? Probeer dan deze havermoutpannenkoeken uit. Ze vullen je gegarandeerd en zijn ook nog eens rijk aan vezels die de spijsvertering op gang helpen. Een goed begin van de dag, dus! Benodigdheden: 4 Eetlepels havermout 3 Eieren 1 Schep eiwitpoeder (alle smaken mogelijk)

Bereidingswijze: Vul je kopje havermout met kokend water, roer het goed door en laat het 5 minuten staan. Doe vervolgens de havermout met alle andere ingrediënten in een blender en zet deze kort aan. Bak de pannenkoeken en genieten maar!

4. Bananarama

Eiwitten geven een gezond zoetje aan je pannenkoeken en vullen de nutriëntenlijst aan met een goede hoeveelheid potassium. Net als de eiwitten geven ze je hiernaast een vol gevoel.

Benodigdheden: 3 Eieren 1 Schep eiwitpoeder (banaan) 1 Banaan Een snufje kaneel Kokos siroop (optioneel)

Bereiding: Gooi simpelweg de helft van de banaan en alle andere ingrediënten in de blender en mix het tot een egale massa. Bak de pannenkoeken en serveer de pannenkoeken met stukjes banaan en een scheutje kokossiroop (als je in een ondeugende bui bent).

5. Apple Cinnamon

Dit recept is je grootmoeders appeltaart in een pannenkoek. Wat wil je nog meer?

Benodigdheden: 3 Eieren 1 Schep eiwitpoeder (vanille) 1 Zoete appel Een snufje kaneel

Bereidingswijze: Boen je appeltje schoon, halveer het en verwijder het klokhuis. Schil de appel niet en snijd hem in flinterdunne schijfjes. Breek de eieren in de blender en voeg de eiwitpoeder toe. Zet de blender kort aan. Roer de appelschijfjes nu door het mengsel en bak de pannenkoeken. Bestrooi de pannenkoeken als laatst met een goede snuf kaneel.

, , , , , , ,

No comments yet.

Geef een reactie