soort

Menu

Afvallen met eiwitten

Afvallen met eiwitten

Er zijn zeer veel eiwit dieeten bekend maar onderling verschillen deze enorm. Wil je ook starten met een eiwitdieet? Dan doen je er goed aan om eerst goed inzichtelijk te krijgen wat de verschillen zijn voordat je goed kan beoordelen welke het meest voor jouw geschikt is.

Hoe de vijfde smaak je kan helpen met gewichtsverlies

De ‘vijfde smaak’ of umami wordt door veel mensen omschreven als hartig, vlezig of smaakversterkend. Hoewel umami pas recentelijk officieel is verklaart als een vijfde smaak, werd de smaak door Kikunae Ikeda al lang geleden (in 1908 om precies te zijn) ontdekt. Ben je benieuwd wat deze smaak te bieden heeft op het gebied van gewichtsverlies? Lees verder!
Continue Reading 0

Hoe je je hardlooproutine naar het volgende level tilt

Rennen maakt van jou niet per se een betere renner! Zo, het is eruit. Velen zullen het niet eens zijn met deze stelling, maar sta ons toe ons nader te verklaren. De renners die proberen hun eerste 5 kilometer te halen, hebben vaak allerlei vragen zoals hoe snel je moet rennen, welke schoenen geschikt zijn om effectief te rennen en hoeveel kilometer ze elke week zouden moeten rennen. Hoewel al deze vragen van belang zijn om je doel te bereiken, vergeten veel renners zich af te vragen wat ze zouden moeten doen als ze juist niet aan het rennen zijn! Lees meer over de activiteiten die je zou moeten doen om beter te rennen, zonder te rennen.
Continue Reading 0

Is het eten van fruit rijk aan suiker gezond?

Je zorgt dat je elke dag netjes aan je twee stukjes fruit komt, maar met de suikerfobie die in de opkomst is momenteel, lijkt zelfs fruit niet langer veilig van de steeds langer wordende ‘blacklist’ in de dieetbijbels. Voordat we ook fruit in de ban doen, kunnen we echter beter reflecteren op de manier waarop de media ons heeft leren denken over eten. Lees verder!
Continue Reading 0

Hoe vaak we ons zouden moeten wegen

Denk je in: het is tijd om een oprechte poging te doen gewicht te verliezen. Je begint met regelmatig sporten en verplicht jezelf strengere voedingskeuzes te maken. Dan komt de tijd dat je je vooruitgang wilt meten. Je stapt op de weegschaal voor het moment van de waarheid en: niks. Wat nu? De handdoek in de ring, doorgaan, nog strenger diëten? Dit zijn allemaal normale reacties op een gebrek aan succes op de weegschaal, maar lees je dat nummertje wel goed af? Leer meer!
Continue Reading 0

Gewicht verliezen als vijftig plusser

Zodra je de vijftig bereikt, is het verliezen van gewicht lang niet zo gemakkelijk meer als vroeger. Je zult je trainingsschema en strategie daarom flink moeten aanpassen. Perfect Body geeft tips aan Abraham en Sarah hoe zij na hun vijftigste levensjaar toch die beach body uit hun glorierijke twintigerjaren kunnen bereiken en behouden!
Continue Reading 0

Pannenkoeken bakken met eiwitpoeder

Ben je die oude eiwitshake compleet beu en heb je alle mogelijke smaken in de markt van eiwitrepen al uitgeprobeerd? Misschien kun je een creatieve ‘twist’ geven aan de manier waarop je je eiwitpoeders gebruikt. Stap in de pannenkoekenboot van Perfect Body en leer hoe jij je eiwitpoeders kan omtoveren tot een lekkere pannenkoek die je op kunt eten zonder schuldgevoel.
Continue Reading 0

5 Dingen die je beter niet kunt zeggen tegen iemand die wil afvallen

Als een familielid, vriend of vriendin van je zich afgelopen januari 2016 vol overgave in een plan heeft gestort om gewicht te verliezen, wat doe je dan? Juich je elke verloren kilogram toe of stop je dit gevoelige onderwerp in de doofpot. De meest gebruikelijke reactie is toejuichen hoe prachtig hij of zij er nu uit ziet, maar is dit wel wat zij willen horen? Lees meer.
Continue Reading 0

Gewicht verliezen: minder eten of harder trainen?

Heb je je ooit afgevraagd welke van de drie elementen in het proces van gewichtsverlies het meest belangrijk zijn: cardiotraining, krachttraining of het tellen van je macronutrienten (eiwitten, koolhydraten en vetten)? Deze drie hoofdcomponenten in het doel om gewicht te verliezen, moet je alle drie toepassen, maar welke moet de prioriteit krijgen? Wij stellen onze top 3 samen. Meer weten? Lees verder!
Continue Reading 0

Het effect van je menstruatie op je fitnessdoelen

Het komt niet als verassing dat ieder zijn persoonlijke fitnessavontuur anders is dan die van een ander, maar wist je ook dat je geslacht de oorzaak kan zijn van deze verschillen? Zo ervaren vrouwen maandelijks fluctuaties in hun hormonen tijdens hun maandelijkse kwelling. Dit kan de dames zowel fysiek als emotioneel beïnvloeden. Als je een vrouw bent en gewicht probeert te verliezen is de menstruatie nog een van die dingen waar je rekening mee moet houden. Wil je weten hoe? Lees verder.
Continue Reading 0

De anatomie van jou eiwitpoeder

Sommigen willen ‘lean’ of juist ‘bulky’ zijn en anderen nemen het om aan hun dagelijkse eiwitten te komen. Wat je reden ook is voor het gebruiken van eiwitpoeder, het is van belang te weten wat je precies naar binnen werkt na die work-out. Nieuwsgierig? Lees verder!
Continue Reading 0