soort

Menu

De biceps curl kan je op veel verschillende manier uitvoeren en is de belangrijkste oefening om je biceps te ontwikkelen.

Spieren die je traint met bicpes curl

•Biceps •Brachialis (armspier) •Brachioradialis (opperarm-spaakbeenspier) •Voorkant schouder •Polsbuigers

Beschrijving oefening biceps curl

Voeten op schouderbreedte, armen gestrekt. Breng de stang omhoog richting je schouders. Zorg ervoor dat je je ellebogen netjes langs je lichaam houdt zodat je het gewicht met je biceps omhoog tilt i.p.v. met je schouders.

Variatie met biceps curl

Cable curls. Een goede variatie op de traditionele biceps curl met een stang is de curl met een kabel. Pak het handvat vast en zorg dat je voldoende ruimte hebt om een complete curl te maken. Het voordeel van cable curls is dat de weerstand van een ander punt komt dan bij een biceps curl met een stang, hierdoor krijgt de biceps een nieuwe impuls om te groeien.

Dumbell curls. Een heel belangrijke variant is de curl met dumbells. Je kan ze staand en zittend doen, ook kan je de dumbell draaien tijdens het omhoog brengen van het gewicht zodat je wat meer de korte kop van de biceps traint.

Concentration curl. Ga zitten op een bankje. Zet je benen wijd uit elkaar en hang vanuit je middel naar voren. Pak de dumbbell in je rechterhand. Laat je bovenarm tegen je rechterdijbeen aan rusten, zo laag als je kunt zonder dat de dumbbell de grond raakt wanneer je arm helemaal gestrekt is. Breng nu de dumbbell rustig naar je rechterschouder zonder dat je bovenarm wordt verplaatst, en houdt je hand even stil wanneer je spier volledig is aangespannen. Probeer je pols zoveel mogelijk recht te houden tijdens de beweging, en houd ook je bovenlichaam en je benen op hun plaats. Laat dan de dumbbell weer zakken tot je arm helemaal gestrekt is.

No comments yet.

Geef een reactie