soort

Menu

Conditie verbeteren

Verbeter je conditie met tips

Wil je gewoonweg meer energie of train je voor een wedstrijd voor welke sport dan ook? Je conditie verbeteren is heel vaak nodig als je je favouriete workout beter wilt afronden. Laat ons je inspireren met de vele tips die wij hebben voor het verbeteren van je conditie

Hoe vaak we in de week zouden moeten krachttrainen

Als je nog gaar bent van die hardloopsessie van gisteren zie je jezelf eerder op de bank met een waslijst aan films op Netflix en een goeie bak Ben en Jerry’s dan dat je kilo’s de lucht in tilt in de sportschool. We weten hoe zwaar het kan zijn jezelf van de bank te trekken om krachttraining te doen en je zult je meer dan eens afgevraagd hebben of die een of twee keer per week krachttraining het echt wel waard is. Benieuwd hoe vaak je krachttraining per week zou moeten doen voor resultaat en wat het voor je lichaam kan betekenen? Lees verder!
Continue Reading 0

Honger managen na het hardlopen

Rennen is een fantastische manier om gemakkelijk fit te blijven. Het enige wat je nodig hebt zijn je sportschoenen en wat wilskracht. Veel mensen die gewicht proberen te verliezen, gebruiken het hardlopen dan ook als middel om het proces van gewichtsverlies te versnellen. De meeste mensen ervaren echter ook dat ze na het hardlopen een enorm verlangen naar voedsel krijgen. Hoe kan je dit nu effectief managen als je doel gewichtsverlies is? Lees verder!
Continue Reading 0

Hoe je je hardlooproutine naar het volgende level tilt

Rennen maakt van jou niet per se een betere renner! Zo, het is eruit. Velen zullen het niet eens zijn met deze stelling, maar sta ons toe ons nader te verklaren. De renners die proberen hun eerste 5 kilometer te halen, hebben vaak allerlei vragen zoals hoe snel je moet rennen, welke schoenen geschikt zijn om effectief te rennen en hoeveel kilometer ze elke week zouden moeten rennen. Hoewel al deze vragen van belang zijn om je doel te bereiken, vergeten veel renners zich af te vragen wat ze zouden moeten doen als ze juist niet aan het rennen zijn! Lees meer over de activiteiten die je zou moeten doen om beter te rennen, zonder te rennen.
Continue Reading 0

Gewicht verliezen als vijftig plusser

Zodra je de vijftig bereikt, is het verliezen van gewicht lang niet zo gemakkelijk meer als vroeger. Je zult je trainingsschema en strategie daarom flink moeten aanpassen. Perfect Body geeft tips aan Abraham en Sarah hoe zij na hun vijftigste levensjaar toch die beach body uit hun glorierijke twintigerjaren kunnen bereiken en behouden!
Continue Reading 0

10 Signalen dat je toe bent aan een nieuwe work-out

Je zou het niet zeggen, maar een romantische relatie en je work-out hebben veel met elkaar gemeen. In het begin ben je gemotiveerd om hard te werken en elke dag de sportschool te bezoeken. Je voelt je goed, slaapt beter en bent extreem gelukkig. Dit is de ‘honeymoon’ fase van die gloednieuwe work-out die je […]

Continue Reading 0

De oefening die meer dan 30 gezondheidsvoordelen oplevert

Wat als er een oefening bestond die je meer dan 31 gigantische gezondheidsvoordelen op kon leveren van het verlagen van je vetpercentage, tot het stroomlijnen van je wasbordje, het verlichten van pijn aan de onderrug en het verkleinen van de kans op hart- en vaatziekten. Niet slecht. Nieuwsgierig over welke oefening we het hebben? Lees verder!

Continue Reading 0

Leven als een ‘Blue Zoner’

Er zijn vijf plaatsen in de wereld waar een lang leven niet alleen gewenst is, maar ook wordt verwacht. Deze plaatsen heten de Blauwe Zones en bevatten de hoogste concentratie aan 100-plussers in de samenleving. Dit zijn Sardinië in Italie, Okinawa in Japan, Loma Linda in Californie, Nicoya Peninsula in Costa Rica en Icaria in Griekenland. Nieuwsgierig hoe zij de 100-plus halen? Dan Buettner, schrijver van het boek “The Blue Zones Thrive” geeft tips over hoe jij 110 jaar oud kan worden.

Continue Reading 0

Pannenkoeken bakken met eiwitpoeder

Ben je die oude eiwitshake compleet beu en heb je alle mogelijke smaken in de markt van eiwitrepen al uitgeprobeerd? Misschien kun je een creatieve ‘twist’ geven aan de manier waarop je je eiwitpoeders gebruikt. Stap in de pannenkoekenboot van Perfect Body en leer hoe jij je eiwitpoeders kan omtoveren tot een lekkere pannenkoek die je op kunt eten zonder schuldgevoel.

Continue Reading 0

Oefeningen voor de fietsers!

Er lijken soms meer fietsen dan mensen te bestaan in Nederland en of je nu naar je werk fietst, aan mountain biken doet in je vrije tijd of meedraait met je favoriete spinning les, goede voorbereiding is van groot belang. Perfect Body zet daarom de beste strekoefeningen voor fietsers op een rijtje! Doe eerst een rustige warming up op de fiets om je spieren een beetje op te warmen en spreek dan de grote spiergroepen aan met de volgende oefeningen!

Continue Reading 0

Leuke yogaposes die je samen kunt doen

De conservatieve yogaleraren en leraressen onder ons zullen het je nooit aanraden gezien yoga van oorsprong een sport is die je alleen uitoefent. Toch kun je behoorlijk extra aan calorieen verbranden als je de oefeningen met een partner uitvoert! Dat is het idee achter AcroYoga, een vorm van yoga die je doet met een partner en die yoga en acrobatiek combineert tot 1 sport. Wil je een paar oefeningen uitproberen? Vind je partner en lees verder!

Continue Reading 0