soort

Menu

Wat als er een oefening bestond die je meer dan 31 gigantische gezondheidsvoordelen op kon leveren van het verlagen van je vetpercentage, tot het stroomlijnen van je wasbordje, het verlichten van pijn aan de onderrug en het verkleinen van de kans op hart- en vaatziekten. Niet slecht. Nieuwsgierig over welke oefening we het hebben? Lees verder!

De oefening waarover we het hebben is 100% gratis en neemt niet veel tijd in beslag. Slechts 15 tot 40 minuten per dag kan je lichaam trimmen en je gezondheid significant verbeteren. Misschien heb je al geraden over welke oefening we het hebben, jawel, domweg lopen!

De globale stappenteller

Met een gemiddelde van 9,695 stappen per dag doet Europa het niet slecht ten opzichte van de andere continenten zoals Oceanie (9,695), Azie (7,168) en Amerika (5,117). Onderzoek gepubliceerd door CNN liet zien dat landen als Australie, Zwitserland en Japan een hogere levensverwachting hebben vergeleken met Amerika. Naast de levensverwachting was de populatie mensen met obesitas in Australië, Zwitserland en Japan ook significant kleiner in vergelijking met Amerika. Dit laat zien hoe belangrijk het is dat je gedurende de dag voldoende in beweging blijft en je aan je, min of meer, 10.000 stappen per dag komt!

Voordelen van regelmatig lopen

De volgende voordelen (die nog slechts het topje van de ijsberg vormen) van 15 tot 40 minuten lopen op een dag, zijn middels verschillende onderzoeken bewezen zoals onderzoek aan de Universiteit in Michigan, Michigan Medical School, Veterans Administration Ann Arbor Healthcare System, Brigham and Women’s Hospital in Boston en meer: – Verlaagt het stresshormoon en doet je goed voelen; – Verlengt de levensverwachting; – Verkleint de kans op gewrichtspijn en stijfheid; – Verkleint de kans op blessures; – Versterkt de botten; – Verkleint de kans op een toeval; – Verkleint de kans op hart- en vaatziekten; – Helpt mensen met artritis de pijn aan hun gewrichten en spieren overkomen; – Bouwt massa op in de botten en verlaagt bottenafbreuk; – Verlaagt de kans op het krijgen van een verkoudheid met 30 tot 50%; – Versterkt de spieren; – Verlaagt het vetpercentage in het lichaam; – Verhoogt de goede cholesterol en verlaagt de slechte cholesterol; – Verlaagt de bloeddruk met vijf punten na slechts 10 minuten lopen; – Verbetert de kwaliteit van je slaap; – Verlengt de levensverwachting met maar liefst 8 jaar; – Vergroot de prefrontale cortex en verkleint daarmee de kans op Alzheimer;

Tips om meer te lopen gedurende de dag

Probeer tijdens je lunchtijd 15 tot 40 minuten te lopen gedurende vier tot vijf dagen per week. Misschien kun je je collega’s overhalen om de vergadering al lopend te doen of zijn ze gewoon al bereid met je mee te gaan in je gezonde gewoonten. Thuis kun je lopen een gewoonte maken door met je partner, kind, broer, zus, neefje of nichtje 15 tot 40 minuten te lopen en gewoon eens te praten over je dag. Neem je hond mee en maak er een routine van. Immers, elke 10 minuten die je extra loopt op een dag zijn 1.000 extra stappen. En elke kilometer die je loopt verbrandt 65 tot 120 calorieën. Als je de smaak te pakken hebt en aan je 10.000 stappen per dag wilt blijven komen, kun je een stappenteller downloaden. Er zijn allerlei applicaties beschikbaar voor de telefoon die geheel gratis zijn en je kunnen helpen om je dagelijkse doel te bereiken. Investeer ook in een paar goede sportschoenen en maak er zowaar een hobby en een passie van!

, , , , , , ,

No comments yet.

Geef een reactie