soort

Menu

Veel mensen ondervinden problemen bij het afvallen of sporten simpelweg omdat ze de wilskracht niet vinden om van het lekkers af te blijven of om wekelijks naar de sportschool te gaan. Als ze deze wilskracht wel vinden, kost het vaak moeite om het vol te houden. Goed nieuws voor de mensen die dit probleem ondervinden. Onderzoek heeft namelijk aangetoond dat je wilskracht kan trainen.

Dit onderzoek heeft aangetoond dat mensen die veel structuur hebben in hun leven in staat zijn de wilskracht te behouden. Dit houdt in dat als je dagtaken regelmaat hebben en je meer tijd overhoudt voor andere activiteiten, je deze sneller zal gaan doen. Je brengt nieuwe gewoontes aan in je leven zoals een dag extra per week naar de sportschool gaan. Zorg er dus voor dat een bezoekje aan de sportschool in uw wekelijkse routine gaat passen. Op deze manier zal u minder snel geneigd zijn om een dagje over te slaan en wordt het naar de sportschool gaan iets waar je niet langer discipline en wilskracht voor nodig hebt.

Buiten de regelmaat die beschreven wordt in dit onderzoek, is het nastreven van een bepaald doel heel belangrijk. Als de wil om dat doel (bijvoorbeeld afvallen of het kweken van spieren) maar groot genoeg is, zal de wilskracht er ook zijn. Als uw wilskracht zoekt bij het diëten is een terugval overigens niet meer dan natuurlijk. Dit komt echter vaker voor als je te weinig calorieën op een dag tot je neemt. Zorg er dus voor dat u de extra calorieën (de calorieën die je eet, maar eigenlijk niet nodig hebt) vermijd, maar dat je niet zo weinig gaat eten dat de verleiding om een ongezonde snack te pakken te groot wordt. Eet tot u verzadigd bent en niet meer. Op deze manier is het dieet te verdragen en zal de wilskracht om het dieet door te zetten ook groter zijn en blijven.

No comments yet.

Geef een reactie