soort

Menu

Droog trainen

Hoe vaak we in de week zouden moeten krachttrainen

Als je nog gaar bent van die hardloopsessie van gisteren zie je jezelf eerder op de bank met een waslijst aan films op Netflix en een goeie bak Ben en Jerry’s dan dat je kilo’s de lucht in tilt in de sportschool. We weten hoe zwaar het kan zijn jezelf van de bank te trekken om krachttraining te doen en je zult je meer dan eens afgevraagd hebben of die een of twee keer per week krachttraining het echt wel waard is. Benieuwd hoe vaak je krachttraining per week zou moeten doen voor resultaat en wat het voor je lichaam kan betekenen? Lees verder!
Continue Reading 0

10 Signalen dat je toe bent aan een nieuwe work-out

Je zou het niet zeggen, maar een romantische relatie en je work-out hebben veel met elkaar gemeen. In het begin ben je gemotiveerd om hard te werken en elke dag de sportschool te bezoeken. Je voelt je goed, slaapt beter en bent extreem gelukkig. Dit is de ‘honeymoon’ fase van die gloednieuwe work-out die je […]

Continue Reading 0

Pannenkoeken bakken met eiwitpoeder

Ben je die oude eiwitshake compleet beu en heb je alle mogelijke smaken in de markt van eiwitrepen al uitgeprobeerd? Misschien kun je een creatieve ‘twist’ geven aan de manier waarop je je eiwitpoeders gebruikt. Stap in de pannenkoekenboot van Perfect Body en leer hoe jij je eiwitpoeders kan omtoveren tot een lekkere pannenkoek die je op kunt eten zonder schuldgevoel.

Continue Reading 0

Tips voor het trainen van de biceps

De biceps is de meest welbekende spiergroep in het hele lichaam. Geloof je ons niet? Als iemand je vraagt je spieren aan te spannen, wat doe je dan? Als je je arm niet optilt en je biceps niet aanspant, ben of enorm bescheiden of gewoon een leugenaar. Meer tips en trucs weten over hoe jij die biceps waardig kan maken voor geïnteresseerd publiek? Lees verder!

Continue Reading 0

De anatomie van jou eiwitpoeder

Sommigen willen ‘lean’ of juist ‘bulky’ zijn en anderen nemen het om aan hun dagelijkse eiwitten te komen. Wat je reden ook is voor het gebruiken van eiwitpoeder, het is van belang te weten wat je precies naar binnen werkt na die work-out. Nieuwsgierig? Lees verder!

Continue Reading 0

Waarom dames ook aan krachttraining moeten doen

Ja, dames, we weten het. Jullie willen geen uitpuilende biceps of dijen knetterhard als bakstenen. Dat betekent echter niet dat je de krachttraining maar moet skippen! Krachttraining heeft een aantal voordelen laten zien die de meeste cardiotraining bij lange na niet kunnen bewerkstelligen. Denk aan het verbranden van meer vet, het opbouwen van slanke, sterke spieren, het geven van een energieboost en zoveel meer. Hier zijn 5 redenen voor dames om die barbells ook eens uit te proberen.

Continue Reading 0

De bodywrap: doen of laten?

We zijn allemaal bezige bijen in onze maatschappij waarin gewichtsverlies een steeds grotere rol gaat spelen. Dit heeft ruimte gemaakt voor bedrijven die hun ‘quick fix-producten’ maar al te graag aanbieden aan dit gat in de markt. Een van deze producten is de ‘body wrap’. Dit stukje huishoudfolie wordt in een kruidengoedje gegooid en om je buik gewikkeld. Het zou je lichaam helpen detoxen en, jawel, gewicht doen verliezen. Wij gaan op onderzoek uit.

Continue Reading 0

Vetpercentage verlagen: de verschillen tussen man en vrouw

Hopelijk ben je er al enige tijd achter dat mannen en vrouwen erg van elkaar verschillen. Dit geldt ook voor de manier waarop het lichaam van de mannen en vrouwen het vet opslaan. Ook is er een verschil in het type vet dat door de lichamen van mannen en vrouwen wordt opgeslagen. Benieuwd hoe de kerels van de dames verschillen? Lees dan verder.

Continue Reading 0

Leer je hartslagmeter lezen!

Heeft je fitness-instructeur je wel eens door het proces van hartslagmeting geleid? Of misschien heb je je mede-fitnessfanaten wel eens met zo’n rare tikker in de weer gezien? Nou, je instructeur en fitness-collega’s zijn de gekste niet. Hartslagmetingen zijn niet iets voor de elite fitnessfanaten. Ook de doodgewone sporter kan hier goed gebruik van maken om de intensiteit van je work out te meten en te managen. De meeste hartslagmeters meten in 5 verschillende zones. Wil je weten welke? Lees dan verder!

Continue Reading 0

Delayed Onset Muscle Soreness uitgelegd!

Ken je het gevoel dat je na een intensieve training de volgende dag opstaat zonder een greintje pijn? Je vertelt jezelf vast: ‘Goh, ik ben beter in vorm dan ik dacht!’. Vervolgens wordt je wakker op dag 2 en kun je nauwelijks je been op tillen, laat staan de trap op strompelen, omdat werkelijk waar alles pijn doet. Dit heet in een dure term ‘Delayed Onset Muscle Soreness’. Deze ‘vertraagde spierpijn’ die je spieren stijf en pijnlijk doen laten aanvoelen, is een heel normaal verschijnsel dus maak je niet druk. Maar hoe komt het dat de ‘aftershock’ van die hevige training pas zo laat komt? Perfect Body legt het even haarfijn uit!

Continue Reading 0