soort

Menu

Als je afgelopen kappersbezoek geen succes was of je haar simpelweg weigert om nog verder te groeien, lijkt het wachten tot je haar groeit een eeuwigheid te duren. Gelukkig is vol, lang haar binnen handbereik als je gebruik maakt van deze vitaminen. Voedingsstoffen als biotine, zink en Vitamine B- complex kunnen de gezondheid van je haar verbeteren. Deze kun je innemen door middel van supplementen, maar de stoffen komen ook voor in je dagelijkse voeding.

Vitamine D

We kennen allemaal het zonnevitamientje dat ons de nodige energie geeft, maar vitamine D staat er hiernaast ook om bekend haarzakjes te stimuleren het haar te doen groeien. Hiernaast zorgt het voor een gezonde hoofdhuid zonder roos. Zalm, graanproducten en paddenstoelen zitten net als zonlicht vol vitamine D. Geen beter excuus om dat zonnige reisje te boeken.

Vitamine A

Vitamine A bevorderd een gezonde, gehydrateerde hoofdhuid en voorkomt dat haar droog wordt. Vitamine A kan gevonden worden in fruit en groente zoals spinazie, wortelen en mango’s. Het komt ook veelvuldig voor in verschillende voedingssupplementen.

Vitamine C

We horen bijna dagelijks dat vitamine C van groot belang is om gezond te blijven. Het doet hiernaast ook wonderen voor haargroei. Het helpt de opbouw van collageen wat de haarzakjes stimuleert en de haren langer doet groeien.

Vitamine E

Vitamine E is van belang voor het haar, omdat het de bloedcirculatie in het lichaam bevorderd waaronder dus ook een effectievere bloedstroom naar je hoofdhuid. Het bevordert een gezondere hoofdhuid en dat betekent effectievere haargroei. Veel haargroeiproducten bevatten dan ook vitamine E. Vitamine E is te vinden in amandelen, kiwi, papaya, zonnebloempitten, boerenkool en spinazie. Er wordt aangeraden 15 milligram aan vitamine E niet te overschrijden.

Vitamine H

Vitamine H staat vaak beter bekend als biotine. Deze vitamine bevat ook de vitamine B-complex groep en andere vitaminesoorten zoals niacine en cobalamine. Onderzoek heeft aangetoond dat een tekort aan vitamine H kan leiden tot haarverlies. Om deze reden is ook deze vitamine een aanrader voor je lokken. Het houdt zowel nagels als haar gezond en komt daarom in talloze cosmeticaproducten voor. Hiernaast is het ook in natuurlijke producten te vinden zoals avocado’s, eieren, noten en groenten. Biotine wordt relatief weinig gevonden in de natuurlijke versie en wordt dus vaak aangeraden aanvullend te nemen door middel van suppletie. Hierbij wordt aangeraden de 2,5 milligram per dag niet te overschrijden.

, , ,

No comments yet.

Geef een reactie