soort

Menu

Het is laat. Je hebt een arbeidsintensieve dag achter de rug en nadat je die 90 minuten durende filerijke autorit naar huis hebt gemaakt lijk je nog niet ontsnapt aan de stress van het werk door je smartphone die begint te kakelen bij elke email die je bodemloze inbox die avond ook nog even binnenstroomt. Je opent de ijskast, bekijkt alle gezonde, groene opties en denkt: screw it, ik bestel een pizza.

Het is een bekend scenario bij mensen die een gezonde leefstijl proberen aan te houden. Op een verknipte manier een verschijnsel dat te vergelijken is met een one-night stand. Je geniet er de avond ervoor van, maar zodra je wakker wordt, voel je je schuldig en wou je dat het nooit was gebeurd. Geeft niks! We zijn allemaal mensen. Gelukkig heeft Perfect Body voor jou precies de tips om over deze caloriebom heen te stappen en je gezonde leefstijl weer op te pikken.

1. Geniet van die pizza

Ja, echt. De keuze is gemaakt en nu is het tijd om je eroverheen te stappen. Een keertje zondigen ruïneert heus niet een leven lang aan gezond eten en voldoende sporten. Bedenk echter wel: hoe vaker je blijft toegeven aan deze ‘screw it-momenten’ hoe langer het duurt voor je fitnessdoelen worden bereikt. Gooi daarom die restjes pizza weg en begin de volgende dag weer met een gezonde, schone lei.

2. Maak een plan!

Niet zomaar een plan. Schrijf als je motivatie voor een gezonde leefstijl piekt eens een lijstje met dingen waarvan jij voelt dat je ze moet doen om je het gevoel te geven dat je goed op weg bent met je gezondheid. Moet je minstens 8 glazen water per dag drinken, elke dag 10 push ups doen, voldoende groente eten? Wees realistisch, elke gezonde keuze is een stap vooruit. Maak een foto van dit lijstje of hang het op de ijskast en kijk er even naar als je weer een ‘screw it’ moment hebt.

3. Reflecteren

Zoveel mensen zijn geobsedeerd met resultaten als gewicht, vetpercentage of de breedte van je taille. Laat het los! 40 Jaar aan onderzoek heeft aangetoond dat een focus op het proces tot betere resultaten leidt dan dat verdomde cijfertje op de weegschaal die maar niet omlaag gaat. Bedenk je daarom als je er doorheen zit wat je al hebt bereikt en wat je ervan geleerd hebt. Ging het joggen je makkelijker af deze week? Top! Heb je netjes twee stuks fruit per dag gegeten deze week of heb je besloten eens naar je werk te fietsen in plaats van te rijden. Super!

4. If you’re going through hell, keep going

De mensen die succesvol zijn met het verliezen van gewicht, zijn de mensen die zelfs nadat ze hun ideale gewicht hebben bereikt hard zijn blijven werken om dit streefgewicht te behouden! Het heeft geen zin 10 kilo af te vallen als je het in de maanden erna weer aan eet. Zorg ervoor dat het hebben van een gezonde leefstijl een constante wordt in je leven en maak van de ‘one night-stands’ een eens, maar nooit weer!

, , , , ,

No comments yet.

Geef een reactie