soort

Menu

Motivatie. Je kent het wel, ooit had je dat ook. Je vertelde jezelf dat je in 2015 écht eens goed aan de slag ging met het sporten en het minder eten van pizza en taartjes.. Je had al een mooie Nike outfit gescoord en zelfs al wat oefeningen online opgezocht. En de eerste twee keer ging het nog, de derde keer sporten werd al een week later en de vierde keer is er nooit gekomen. Ik snap het, en geloof mij, iedere fitness chick heeft dit ooit meegemaakt. Maar nu is de brandende vraag, hoe ga je dit gedrag veranderen?

Teamsport vs Fitness Waar ik van overtuigd ben is dat wanneer je iets écht wilt, je het ook wel voor elkaar krijgt. En ja, ik weet hoe ‘eng’ of ‘saai’ het is om alleen te moeten sporten. Na 11 jaar volleybal ben ik overgestapt op fitness en dat is echt een wereld van verschil. Geen teamgenoten meer die je er een keer doorheen slepen of gezelligheid tijdens de training. I know. Maar dat is geen smoes of reden om niet alleen te gaan sporten.

Persoonlijke doelen Want het doel blijft hetzelfde; sporten doe je om je beter te voelen en wat te bereiken. En of dat nou het winnen van een wedstrijd is of het verbeteren van je squat PR’s, je werkt bij iedere sport ergens naartoe. Het is alleen even omschakelen, omdat het absoluut niet met elkaar te vergelijken is. Maar ik kan je wel vertellen, wanneer je na een training je realiseert dat je een nieuwe PR neergezet hebt, met wat dan ook, is dat wel net zo lekker als een knetterharde aanval binnen de 3 meterlijn.

Inspiratie Wat voor mij heeft gewerkt is het afkijken bij andere fanatieke meiden die al een tijdje bezig zijn, online of in de sportschool, waarbij online staren iets minder awkward is. Er zijn op dit moment 1000’den instagram accounts met meiden die video’s en foto’s plaatsen van oefeningen en hun amazing bodies. Hieruit haal ik ook dagelijks inspiratie! Er zijn ook verschillende hashtags die ik regelmatig check; #fitdutchies #fitchicks #stronggirls #nevernotlifting. Zó leuk om andere fanatieke mensen bezig te zien, geeft toch ergens wel weer zo’n ‘team gevoel’.

Afspraken maken En wanneer je dan de juiste inspiratie gevonden hebt, maak het sporten dat niet zo’n big deal. Plaats het niet op een voetstuk en ga er al helemaal niet tegen aan hikken. Kies gewoon 1 momentje in de week waarop je dit doet. 1 moment is echt wel te redden dus die smoes laat je maar mooi achterwege. Vind je het vervelend om in een knetter volle gym te gaan staan zweten? Kies dan een rustig moment uit. Overdag of op zaterdag (of zondag) ochtend bijvoorbeeld, zodat je lekker je eigen gang kunt gaan. 

En als laatste, probeer er vooral plezier te hebben in het sporten. Heb je alle oefeningen binnen handbereik? Heb je een leuke playlist aanstaan? Heb je goed zittende kleding aan? Dan ben je er helemaal klaarvoor! 

Succes! 

No comments yet.

Geef een reactie