soort

Menu

Oefening voor de ontwikkeling van je triceps. Plaats je vrije hand gekruist op je borst of in je zij, om ervoor te zorgen dat je stabiel staat.

Gebruikte spieren

– Triceps – Elleboogspier

Beschrijving:

Je gaat naast een pulley rek (kabelmachine) staan. Je staat in een positie waarin je tenen iets naar buiten wijzen, de knieën zijn van het slot, borst vooruit, buikspieren aangespannen. Met de arm die het meest verwijderd is van het toestel houd je de grip vast. De beginpositie is dat de arm 90 graden gebogen is. De arm bevind zich voor de buik/borst. Je brengt de grip naar buiten toe zodat de onderarm gestrekt wordt in de elleboog. Daarna breng je de grip weer terug in zijn beginpositie. Houd er rekening mee dat de armen bij terugkomst niet helemaal worden gestrekt. Het is de bedoeling dat er altijd spanning blijft bestaan op de spieren van de triceps.

Variatie:

Triceps dumbell extension Selecteer een juist dumbell gewicht dat je boven je hoofd kan tillen, vervolgens ga je zitten op een bankje met een leuning en je zet de voeten plat op de grond. Eventueel kan de oefening ook staand. Zoek een juiste greep, breng het gewicht boven je hoofd en span je buikspieren aan. Vervolgens buig je vanuit de elleboog naar beneden.

Skull crushers Pak een stang met geschikt gewicht. Ik raad aan om niet te zwaar te beginnen. Je mag gaan zitten op het bankje, pak de stang, houdt hierbij de afstand aan van je middel. leg de stang op je schoot, ga vervolgens liggen en plaats de stang boven je borst. Verlaag de stang naar je voorhoofd en strek vervolgens weer uit tot je weer in begin positie bent.

No comments yet.

Geef een reactie