soort

Menu

Specifieke oefening voor de achterzijde van je bovenbenen. Voor maximale spanning van je hamstrings is het aan te raden om op het punt dat je in de 90 graden hoek zit, deze positie 1 á 2 tellen vast te houden. Hierbij gaan Houdt dit punt één tel vast zodat je maximale spanning voelt.

Welke spieren worden er gebruikt

– Hamstrings – Bilspieren

Beschrijving

Ga zitten, (plaats je handen op de handvatten) en zorg ervoor dat het beenkussen zich net boven je enkels bevind. Het tweede beenkussen moet zich net boven de knieën bevinden. In de beginpositie zijn je benen bijna gestrekt. Vanuit deze positie duw je geleidelijk je benen naar beneden tot een hoek van ongeveer 90 graden. Op dit punt voel je de spanning toenemen bij je hamstrings.Vervolgens strek je de benen weer geleidelijk. Onthoudt dat je de tenen bij het buigen en strekken naar boven laat wijzen. Dit creëert de juiste spanning.

Variatie:

Lying leg curl Ga met de voorkant van je bovenlichaam op de machine liggen. Zorg dat je knieën net vrij liggen, stel de rol laag in op je kuit, buig gecontroleerd naar je bil toe, houdt de positie één tel vast en daarna strek je de benen volledig uit. Voer deze oefening heel strikt uit en ga niet met je rug werken, duw je borst in het kussen, trek je navel in en span je buikspieren aan.

No comments yet.

Geef een reactie