soort

Menu

Er is een nieuwe trend in ontbijtland: de smoothiebowl! Een leuke manier om met verse producten je essentiële voedingsstoffen van de dag binnen te krijgen zonder op te offeren aan de smaak. Dat is een goed begin van de dag.

Dikker en rijker dan normale smoothies, maar niet zo zwaar als roomijs. Je voelt je vol tot aan de lunch en je eet het zonder schuldgevoel. En het is een leuke nieuwe manier om gebruik te maken van je eiwitpoeders en andere supplementen! Perfectbody zet de 3 absolute favoriete recepten op een rijtje!

Worteltjestaart in een kommetje

Als je ’s ochtends smacht naar een zoete traktatie als ontbijt is dit het perfecte kommetje voor jou. Door het toevoegen van je eiwitpoeder kun je er een lekkere pre-workout maaltijd van maken.

250 ml amandelmelk 1 banaan (in plakjes) 150 gram geraspte wortel 1 ontpitte dadel 30 gram eiwitpoeder (vanillesmaak) ½ theelepel kaneel ½ theelepel gemberpoeder 2 ijsklontjes

De bereiding is simpel: Mik het in een blender en blendeer het een paar seconden tot een egale kom met de dikte van yoghurt. Je kunt er ook voor kiezen het fruit te gebruiken als topping!

Groentekommetje

Wil je stiekem wat meer groente in je ontbijt verstoppen? Misschien helpt dit kommetje met bijna 100 gram aan rauwe spinazie. Geen zorgen, je bent teveel aan het genieten van de heerlijke blauwe bessen en de knapperige granola om er ook maar iets van te merken! Deze kom zit dankzij de spinazie bordenvol ijzer en de blauwe bessen geven een flinke dosis antioxidanten mee.

100 gram verse spinazie 1 banaan (in plakjes) 30 gram bevroren of verse blauwe bessen 150 ml amandelmelk 2 ijsklontjes 30 gram eiwitpoeder (vanillesmaak) ½ theelepel kaneel Stevia voor een zoetje (optioneel)

Mix de bovengenoemde ingrediënten door elkaar en doe je favoriete granola op je kommetje als een extraatje.

Herfst in een kommetje

Haal het herfstgevoel in huis met deze ontbijtkom. Deze kom is voor de liefhebbers van hartige ontbijtjes en bevat pompoen. Voor slechts 49 calorieën een goedkope bron van vezels, potassium en een gezonde dosis vitamine C.

150ml magere yoghurt 30 gram pompoen 50 ml amandelmelk Een halve banana (in plakjes) 1 theelepel chiazaden Een snufje zout ½ theelepel gember ½ theelepel kaneel 1 teentje knoflook

Blendeer alle ingrediënten. Als topping kun je je favoriete granola of kokosrasp erop serveren.

, , , , , ,

No comments yet.

Geef een reactie