soort

Menu

Beenspieren

Shin splints: voorkomen en behandelen

Deze scheenbeenterror kunnen veel hardlopers bijzonder scherp voor de geest halen. Een verschijnsel die je hele looproutine flink in de war kan schoppen. Volgens verschillende onderzoekers komt de ‘shin splint’ zoals deze in Engelse termen wordt genoemd bij wel 20% van de hardlopers regelmatig voor, maar hoe werk je dit nu tegen om optimaal van je routine te kunnen genieten? Lees verder!
Continue Reading 0

Hardlopen of toch stevig wandelen

Hoewel lopen net zoveel voordelen te bieden heeft voor de gezondheid als hardlopen, kan het voordeliger zijn voor voornamelijk de mensen die gewicht proberen te verliezen om te gaan hardlopen. Het is misschien geen verassing, maar iemand die hardloopt verbrand ongeveer 2,5 keer zoveel energie dan lopen of dat nu buiten is op binnen op de loopband. In calorieën tel je dan al gauw 800 calorieën per uur ten opzichte van 300 calorieën als je in dat uur zou gaan lopen.
Continue Reading 0

4 Oefeningen om pijn in de knieën te voorkomen

Niks is frustrerender dan die zeurderige pijn in de knieën. De eerste stap is het raadplegen van je dokter om erachter te komen of de pijn een serieus probleem vormt, maar als je al vaker met dit probleem te maken hebt gehad en het het liefst wilt voorkomen, let dan op je heupen.
Continue Reading 0

Calf raise (smith machine)

Plaats een step of een ander soort verhoging recht onder de stang van de smith machine. Plaats de stang op de hoogte die past bij jou lengte ( schouder hoogte). Plaats gewicht aan weerzijden van de stang. Stap vervolgens op de step, plaats de stang in je nek en de bal van je voeten op de step.
Continue Reading 0

Good Morning

Plaats een stang met bijpassen gewicht op je schouders. De stang rust op je trapezius, je nekspier. Voeten op schouderbreedte. Hou je rug recht en buig met je heupen totdat je je hamstrings voelt.
Continue Reading 0

Leg extension

Specifieke oefening voor de voorkant van je bovenbeenspieren, de Quadriceps. Voor maximale spanning van je Quadriceps is het aan te raden om op het punt dat je in de lichte strekhouding zit, deze positie 1 á 2 tellen vast te houden en je bovenbeenspieren maximaal aanspant.
Continue Reading 0

Leg Press

Geschikt voor de bovenbeenspieren, zowel voor als achter. Lees in dit artikel hoe je de oefening goed uitvoert en welke tips wij hebben.
Continue Reading 0

Deadlift

De deadlift is net als de squat een oefening waarbij je de strekketen (benen, billen, rug) traint en die niet mag ontbreken in een serieus bodybuildprogramma.
Continue Reading 0

Squat

Squaten is de belangrijkste oefening voor het onderlichaam. Met het regelmatig doen van de squat zorg je ervoor dat je verzekerd bent van sterke en grote benen en billen waardoor er een solide basis wordt gevormd om kracht aan het bovenlichaam toe te voegen. Lees in dit artikel hoe je de oefening goed moet uitvoeren.
Continue Reading 0