soort

Menu

Een gezonder lichaam is iets wat ieder jaar weer een goed voornemen is van ongeveer iedere Nederlander. En 2 januari staat iedereen dan ook weer met alle goede bedoelingen te sporten in een veel te volle sportschool. Maar zo eind januari, begin februari blijf je toch vaker op de bank zitten dan geoorloofd. En in maart herinner je je ineens weer dat je ook nog een abonnement hebt lopen bij de sportschool.. Fail.

Hoe ga je er dit jaar nou voor zorgen dat je écht aan je goede voornemens houd? Laat me je wel vertellen dat je allereerst anders tegen het sporten aan moet kijken. Het gaat altijd fout wanneer we iets ‘moeten’ doen, want dat is een verplichting en mensen willen nou eenmaal niks verplicht zijn. Ook niet als het je iets goeds oplevert. Dus daar kunnen we aan werken. See what i did there?!

Het sporten en daarbij natuurlijk gezonder leven, gaat pas ‘vanzelf’ als het een vrijwillige keuze is. Dus niks meer ‘ik moet vanavond sporten’. Je kunt beter tegen jezelf zeggen ‘ik pak vanavond even een uurtje sportschool’ en dat je daarna de rest van de avond op de bank zit is dan niet erg meer. Want het moeilijkste zit er al op. Plus, kies twee dingen uit die je erg graag wilt doen die avond, als je nou opschiet en doorwerkt tijdens het sporten kun je dat daarna doen.

Bijvoorbeeld, als je mij het nieuwe seizoen van The Walking Dead beloofd als ik eerst ga sporten, train ik echt wel door. En als ik er toch ben doe ik ook even lekker hard m’n best. Voelt altijd fijn als ik gedoucht heb na het sporten en dan op de bank kan ploffen. Heerlijk.

Maar wat vooral gaat helpen om je voornemens vast te houden is om ze haalbaar te maken. Dus niet van ‘ik moet echt 5 dagen in de week sporten’ maar begin gewoon eens met 2 keer een uurtje. Maandag en donderdag bijvoorbeeld. Dan hoef je op vrijdagavond geen excuus te verzinnen om niet te kunnen, want je bent op donderdag al geweest. Weekenden zijn heilig, i know!

Weet ook waarom je wilt gaan sporten. Of gezonder eten, alcohol laten staan.. whatever je doel is. Want als je doel vaag is, bereik je niks en is dan is je motivatie ook enorm snel weg. Dus weet wat je wilt! Zelf ben was ik bang om aan te komen, terwijl ik spiermassa wilde kweken. Maar als je niet gaat ‘bulken’ bouw je enorm traag een klein beetje spiermassa op, maar eigenlijk kom je nergens en raak je alleen maar gefrustreerd. Dus kies 1 doel en hou je daar dan ook een periode aan.

Simpele dingen die je heel makkelijk kunt toepassen wanneer je met je goede voornemens in de sportschool staat. Op die manier overleef jij de eerste twee maanden met gemak! Succes!

No comments yet.

Geef een reactie