soort

Menu

Span de triceps aan wanneer je de stang/touw naar beneden brengt. Dit is een goede oefening voor het de ontwikkeling van de triceps spier.

Welke spieren worden er gebruikt

– Triceps – Elleboogspier

Beschrijving

Je gaat voor een pulley rek (kabelmachine) staan waarbij je een stang vast pakt ter schouderbreedte (het gewicht/touw komt van bovenaf). Je staat in een positie waarin je tenen iets naar buiten wijzen, de knieën zijn van het slot, borst vooruit, buikspieren aangespannen. De bovenkant van je handen wijst omhoog wanneer je de stang vast pakt. Je plaatst je ellebogen in je zijde en brengt beide onderarmen tegelijkertijd naar beneden/achteren zodat de onderarm gestrekt wordt in de elleboog. Daarna breng je de stang weer terug in zijn beginpositie. Houd er rekening mee dat de armen bij terugkomst niet helemaal worden gestrekt. Het is de bedoeling dat er altijd spanning blijft bestaan op de spieren van de triceps.

Variatie

Close grip press. Ga op een vlakke liggen waar je een stang in je handen hebt met het juiste gewicht wat bij jou past. Pak de stang in een smalle greep vast. Plaats de stang boven je borst waarbij je ellebogen naar binnen drukt. Je armen staan nu loodrecht naar de grond. Dit is de start positie. Nu breng je het gewicht naar je borst toe en duwt je ellebogen naar binnen. Gebruik tot slot je triceps om de stang weer naar de begin positie te drukken.

No comments yet.

Geef een reactie