soort

Menu

Iedereen heeft wel een vriend met een bodemloze put als maag. De enorme hoeveelheden voedsel die naar binnen worden gewerkt worden opgezogen in een zwart gat van een maag tot je blauw ziet van jaloezie! Terwijl dat kleine extra handje pinda’s op het feestje gelijk kilo’s bij je lijkt aan te zetten! Heel frustrerend, en hoewel voldoende sporten ook zeker van belang is, helpt het misschien je eetgewoonten aan te passen.

Weinig eten zet aan

Je kan het iemand niet kwalijk nemen het liefst zo snel mogelijk af te willen vallen, maar het enorm korten op je calorie-inname is niet de juiste manier. Dit kan zelfs het averechtse effect hebben, omdat je lichaam in verhongeringsmodus gaat en de calorieën als gevolg gaat vasthouden.

Hoe werkt dat nu precies?

Een veel effectievere manier is het verspreiden van 6 maaltijden (kleine porties!) op een dag. Zorg er hierbij voor dat deze maaltijden voldoende eiwitten en vezels bevatten. Waarom deze rare strategie? Allereerst zorgt het regelmatig eten (en het drinken van voldoende water) ervoor dat je spijsvertering hard aan het werk blijft. Hiernaast werkt het hongergevoel tegen waardoor je tussendoor geen verlangen meer hebt naar vette of superzoete snacks. Eiwitten geven je een vol gevoel en vezels worden langzaam verteerd waardoor het hongergevoel weg blijft.

Een veel gemaakte fout

Let op! De grootste fout die wordt gemaakt bij het aanhouden van dit dieet, is dat de 6 maaltijden in te grote porties worden gegeten. Een goede tip is het gebruik van maatbekers om te voorkomen dat je stiekem grammetjes sprokkelt.

, ,

No comments yet.

Geef een reactie