soort

Menu

Dagelijkse druk op het werk en thuis kunnen je stresslevel soms tot het kookpunt brengen. Een teveel aan stress heeft een enorme slechte invloed op je immuunsysteem en kan leiden tot hoofdpijn, problemen met de spijsvertering, maagpijn, slapeloze nachten, depressies en nog veel meer. Maar maak je niet druk! Het eten van een gezond dieet, voldoende sporten en mediteren kunnen bouwstenen vormen van een dijk waar geen virus doorheen dringt.

Als je denkt net dat extra duwtje in de rug nodig te hebben, kun je ook gebruik maken van de volgende kalmerende, natuurlijke supplementen. Overleg wel altijd eerst even met je dokter!

1. Foliumzuur

Foliumzuur is een supplement dat door veel mensen wordt gezien al seen feel good middeltje. Het wordt da nook veelal in verband gebracht met het geven van een goed gevoel als iemand zich depressief voelt. Als je er even helemaal doorheen zit met alle stress op je werk, kan dit misschien behulpzaam zijn. Ook wordt het aangeraden aan veel zwangere vrouwen om een zwangerschapsdepressie te voorkomen.

2. L-Theamine

L-Theamine is een aminozuur die in groene theebladeren wordt gevonden. Het heeft een kalmerend effect dat nog beter werkt als het in combinatie met caffeine wordt genomen. Het is wel van belang dat als je een hoge bloeddruk of hoge cholesterol hebt je er rekening mee houdt dat het de medicatie kan tegenwerken.

3. Magnesium

Als je lange perioden van stress doormaakt, kan dit de hoeveelheid magnesium in je lichaam verlagen. Een tekort aan magnesium is door veel onderzoekers gelinkt met gevoelens van ongerustheid en stress. Ook leidt dit volgens onderzoek tot verlaging in serotonine hoeveelheden. Een stofje at je blij maakt. Het mineral magnesium kun je gemakkelijk terug vinden in zuivelproducten, bonen en andere groenten, maar het kan ook als supplement worden ingenomen.

4. Vitamine D

Vitamine D staat bij veel mensen bekend als het vitamientje dat je binnenkrijgt door lekker lang te zonnebaden. Vitamine D is van belang voor het lichaam omdat het je opgewekt doet voelen. Juist omdat Vitamine D zo moeilijk te verkrijgen is uit voeding nemen sommige mensen het in in supplementvorm. Zeker in de wintermaanden kan een tekort al snel voorkomen. Check dit met je dokter!

10. Kamille

Kamillethee is onder veel mensen, liefhebbers of niet, een effectief drankje om tot rust te komen al is het nog niet met harde feiten bewezen in onderzoek.

, , , , , ,

No comments yet.

Geef een reactie