soort

Menu

Vitamine B3 hoog doseren

Hoge doseringen vitamine B3 zijn effectief als middel tegen spanningen en werken ongeveer zoals roken. B3 bouwt een soort pantser op tegen de buitenwereld en dempt gevoelens en impulsen. 

Het stressdempende effect van vitamine B3 begint bij 50 mg/dag. Het effect wordt minder als je meer andere B-vitamines binnenkrijgt. Omdat je lichaam verschrikkelijk snel aan vitamine B3 went, zul je al snel de dosering moeten verhogen om eenzelfde effect te krijgen. Na een bepaalde tijd werkt vitamine B3 helemaal niet meer en is het aan te raden te stoppen.

Verschijningsvormen vitamine B3

Als los voedingssupplement maar zit ook soms in hele kleine hoeveelheden in algemene voedingssupplementen. In dierlijk voedsel komt deze vitaminen voor in vlees, gevogelte, heilbot en tonijn (in water). In plantaardig voedsel komt deze stof voor in biergist, zemelen, pinda’s, tomatenpuree, zilvervliesrijst, graanproducten en cashewnoten.

Combinaties met vitamine B3

Zware vitamine-B preparaten werken als ergogeen middel in de sport. Het is al enkele tientallen keren aangetoond dat zware doseringen vitamine B1, B6 en B12 fysieke en mentale prestaties verbeteren.

Vitamine B3 is geschikt voor

  • verlaagt cholesterol en triglyceriden in het bloed
  • verbetert de bloedsomloop
  • bloeddrukverlagend
  • gaat atherosclerose tegen op celniveau (membranen)
  • gaat migraine en sommige evenwichtsstoornissen tegen (zenuwstelsel)
  • verbetert de spijsvertering (helpt tegen diarree)
  • aanmaak geslachtshormonen

No comments yet.

Geef een reactie