soort

Menu

Het lijkt misschien onlogisch maar als je af wilt vallen kun je dat het beste doen door spieren op te bouwen. Onderzoek heeft uitgewezen dat dit een van de meest efficiënte manieren is om je lichaam in shape te krijgen.

Als je dat wilt is het heel belangrijk dat je een gezond en eiwitrijk dieet volgt, in combinatie met regelmatige krachttraining. Dit schrikt misschien wat af omdat het je doet denken aan body builders met hele brede armen en schouders en dat wil je helemaal niet.

Maar zo’n lichaam krijg je niet zomaar. Body builders volgen een heel specifiek dieet met allerlei supplementen en volgen vaak een extreem trainingsregime.

Als je dat niet doet maar op een normale manier spieren op gaat bouwen, zal je niet direct een groot en gespierd lichaam krijgen. Waarschijnlijk zal je eerst afvallen. Nieuwe spieren zorgen er voor dat je meer energie en dus vet gaat verbranden. Ook als je rust, zal dit nog doorgaan.

Je zet simpel gezegd de stofwisseling van je lichaam een tandje hoger. Een lichaam met meer spieren heeft meer energie nodig. Je lichaam kan dat halen uit suikers en lichaamsvet. Zo verbranden je spieren dus jou overtollige vet.

Dit is perfect als je af wilt vallen en een strak en mooi gevormd lichaam wilt creëren.

Je kunt krachttrainingen tegenwoordig op allerlei leuke manieren doen, bijvoorbeeld door middel van cross fit, HIIT, of kettlebell trainingen. Het resultaat van deze trainingen is een gezond, slank en strak lichaam.

Er zijn ook andere sporten die je kunnen helpen bij het verbranden van extra kilo’s. Hardlopen en aerobics zijn de meest bekende. Deze zijn op langdurige lage-intensiteit vetverbranding afgestemd. Dit wordt ook wel cardio genoemd. Dit helpt bij het verbranden van vet maar op die manier gaat het veel langzamer en minder efficiënt dan bij krachttraining.

Als je naast het doen van krachttraining een gezond koolhydraatarm dieet volgt dat rijk is aan eiwitten zal je je lichaam snel zien veranderen. Voorbeelden van voedingsmiddelen die goed passen in een zo’n dieet zijn. Vlees, vis, ei, noten, zaden, pitten, groenten en fruit.

Je zult je energieker voelen en lichaamsgewicht verliezen. En wie wil dat nou niet?

No comments yet.

Geef een reactie