soort

Menu

Vitamine B2 voorziet het lichaam van stoffen die nodig zijn voor een goed verloop van de omzetting van energie in bepaalde onderdelen van de cellen.

 

Verschijningsvormen Vitamine B2

Als los voedingssupplement verkrijgbaar en komt ook voor in algemene voedingssupplementen.

Vitamine B2 komt in dierlijk voedsel onder andere voor in vlees, kip, melk, kaas, eieren, ingeblikte sardines en zalm.

Vitamine B2 komt in plantaardig voedsel onder andere voor in appels, biergist, graanproducten, taugé, groene bladgroenten, koolsoorten, aubergine, walnoten, amandelen, cashewnoten, lijnzaad, melasse en sojamelk.

Symptomen bij een tekort aan Vitamine B2

  • branderige ogen
  • haaruitval
  • slechte conditie van de slijmvliezen (zweertjes in de mond, zere lippen en tong)

Gebruik en aanbevolen dosering Vitamine B2

De ADH is 1,6 mg, de maximale veilige dosering is 400 mg per dag.

Wordt gebruikt voor:

  • maakt energie vrij uit voeding
  • coenzym bij oxydatiereacties /li>
  • bevordert celgroei en vruchtbaarheid
  • bevordert de gezondheid van huid, nagels en haar
  • houdt slijmvliezen gezond (vooral van de mond)
  • bevordert een goed gezichtsvermogen

No comments yet.

Geef een reactie