soort

Menu

Aankomen in gewicht

Aankomen in gewicht

Het aankomen in gewicht is voor sommige personen nog moeilijker dan wat voor andere personen gewicht verliezen is. Als je lichaamsbouw zo is dat je heel moeilijk aankomt in gewicht is het vaak zo dat je veel kan eten maar niet in gewicht toeneemt. Je lichaam reguleert je voedselverbranding en zorgt ervoor dat je op je afgestemde gewicht blijft.

Met de vele tips die wij aanbieden is het mogelijk toch aan te komen in gewicht! Lees de artikelen door en lees tips en adviezen voor je dagelijkse voeding, fitnessoefeningen en gebruik van voedingssupplementen.

Hoe vaak we ons zouden moeten wegen

Denk je in: het is tijd om een oprechte poging te doen gewicht te verliezen. Je begint met regelmatig sporten en verplicht jezelf strengere voedingskeuzes te maken. Dan komt de tijd dat je je vooruitgang wilt meten. Je stapt op de weegschaal voor het moment van de waarheid en: niks. Wat nu? De handdoek in de ring, doorgaan, nog strenger diëten? Dit zijn allemaal normale reacties op een gebrek aan succes op de weegschaal, maar lees je dat nummertje wel goed af? Leer meer!

Continue Reading 0

Leer je hartslagmeter lezen!

Heeft je fitness-instructeur je wel eens door het proces van hartslagmeting geleid? Of misschien heb je je mede-fitnessfanaten wel eens met zo’n rare tikker in de weer gezien? Nou, je instructeur en fitness-collega’s zijn de gekste niet. Hartslagmetingen zijn niet iets voor de elite fitnessfanaten. Ook de doodgewone sporter kan hier goed gebruik van maken om de intensiteit van je work out te meten en te managen. De meeste hartslagmeters meten in 5 verschillende zones. Wil je weten welke? Lees dan verder!

Continue Reading 0

Creatief krachttrainen!

Van alle gewoonten die je jezelf kunt aanleren, is regelmatig krachttraining doen toch wel een van de beste. Van alle kwaliteiten die je jezelf in de gym aan kan leren, denk flexibiliteit, stabiliteit, snelheid en postuur, is de kwaliteit van kracht als enige de kwaliteit die voordelen oplevert voor alle andere fysieke activiteiten die het lichaam moet ondergaan. Ben je beginner en wil je weten hoe jij het beste met krachttraining kan starten? Lees dan de creatieve beginnerstips van Perfect Body.

Continue Reading 0

Werken fitness apps wel?

Voor iedereen die in Januari de belofte heeft gemaakt om nu toch écht gezonder te gaan leven zijn er super leuke apps om je te helpen te beginnen.

Continue Reading 0

Verbeter je fitness kennis en techniek met YouTube

Persoonlijk vind ik heet altijd super leuk om te leren over alternatieve trainingsmethoden of hoe je bepaalde spiergroepen extra goed aanspreekt. En na wat googlen, rondvragen en aardig wat turen op internet kwam ik het volgende tegen:

Continue Reading 0

BCAA’s

BCAA’s staat voor ‘branched-chain amino acids’. Een sportsupplement dat zich al tientallen jaren weet te verkopen op de sportmarkt. Je zou zeggen, dan moet het wel wat te bieden hebben, en dat heeft het ook wel degelijk.

Continue Reading 0

Leg extension

Specifieke oefening voor de voorkant van je bovenbeenspieren, de Quadriceps. Voor maximale spanning van je Quadriceps is het aan te raden om op het punt dat je in de lichte strekhouding zit, deze positie 1 á 2 tellen vast te houden en je bovenbeenspieren maximaal aanspant.

Continue Reading 0

Leg Press

Geschikt voor de bovenbeenspieren, zowel voor als achter. Lees in dit artikel hoe je de oefening goed uitvoert en welke tips wij hebben.

Continue Reading 0

Buikspieren

Zorg ervoor dat je verschillende buikspieroefeningen hebt in je schema waarbij je zowel de bovenste- als de onderste buikspieren aanspreekt! Buikspieroefeningen die zorgen voor een echte beachlook!

Continue Reading 0

Seated row

Bij de seated row kan je jezelf aan het eind van een set helpen door met je rug het gewicht naar achter te trekken, dit zorgt ervoor dat je ook die laatste herhaling kan maken! Goede oefening om flink wat massa te krijgen op de rug en biceps.

Continue Reading 0