Trainen Rug

Rennen maakt van jou niet per se een betere renner! Zo, het is eruit. Velen zullen het niet eens zijn met deze stelling, maar sta ons toe ons nader te verklaren. De renners die proberen hun eerste 5 kilometer te halen, hebben vaak allerlei vragen zoals hoe snel je moet rennen, welke schoenen geschikt zijn om effectief te rennen en hoeveel kilometer ze elke week zouden moeten rennen. Hoewel al deze vragen van belang zijn om je doel te bereiken, vergeten veel renners zich af te vragen wat ze zouden moeten doen als ze juist niet aan het rennen zijn! Lees meer over de activiteiten die je zou moeten doen om beter te rennen, zonder te rennen.

De conservatieve yogaleraren en leraressen onder ons zullen het je nooit aanraden gezien yoga van oorsprong een sport is die je alleen uitoefent. Toch kun je behoorlijk extra aan calorieen verbranden als je de oefeningen met een partner uitvoert! Dat is het idee achter AcroYoga, een vorm van yoga die je doet met een partner en die yoga en acrobatiek combineert tot 1 sport. Wil je een paar oefeningen uitproberen? Vind je partner en lees verder!

Dacht je dat de speeltuin alleen voor kinderen was? Fout! Je kunt met een beetje fantasie en het herontdekken van je innerlijke kind de speeltuin in jou buurt gemakkelijk omtoveren tot de gym. Te weinig geld of tijd voor de gym of zoek je zelf ook naar wat uitdaging of vermaak terwijl je kinderen aan het spelen zijn. Dan zijn deze kleine, creatieve oefeningen perfect voor jou!

Goede oefening om de rug- en armspieren te trainen. Zorg ervoor dat je goed je rugspieren aanspant en bij het naar beneden laten komen van de stang goed je rugspieren rekt, dit zorgt voor de beste contractie.

Bij de seated row kan je jezelf aan het eind van een set helpen door met je rug het gewicht naar achter te trekken, dit zorgt ervoor dat je ook die laatste herhaling kan maken! Goede oefening om flink wat massa te krijgen op de rug en biceps.

De deadlift is net als de squat een oefening waarbij je de strekketen (benen, billen, rug) traint en die niet mag ontbreken in een serieus bodybuildprogramma.

Optrekken is de belangrijkste oefening om de bovenkant van de rug en je biceps tegelijkertijd te trainen en mag niet ontbreken in je trainingsschema. Het is de belangrijkste oefening voor een grote, brede rug. In dit artikel lees hoe je de oefening moet uitvoeren en welke variaties er mogelijk zijn.

0

TOP