Creatine dosering

Met name de eerste week is van groot belang, aangezien je er dan voor dient te zorgen dat je lichaam er als het ware aan went. Dit kun je doen door tijdens zowel het ontbijt, de lunch als het diner 5 gram creatine in te nemen. Dit is een relatief hoge creatine dosering, die van belang is voor iedereen die er voor het eerst gebruik van maakt, of dit langere tijd niet heeft gedaan.

Creatine dosering tijdens de tweede week

De creatine dosering mag tijdens de tweede week al wat lager zijn, aangezien je er binnen een week voor kunt zorgen dat je lichaam er op een uitstekende manier aan kan wennen. Zo is het tijdens de tweede week voldoende om alleen tijdens de lunch en het avondeten 5 gram creatine in te nemen. Overigens is het ook altijd mogelijk om de creatine dosering na het eten in te nemen, in plaats van tijdens de maaltijd. Sommige mensen vinden het minder prettig om dat tijdens de maaltijd te doen en dat is dan ook geen enkel probleem.

Creatine dosering tijdens de derde en volgende weken

Tijdens de derde week mag de creatine dosering nog wat lager zijn, aangezien het dan voldoende is om 1x per dag 5 gram in te nemen. Het is wel verstandig om dat iedere dag op een vast tijdstip te doen, ongeveer een uur voordat je gaat trainen. Indien je meerdere keren per dag traint kies je de zwaarste of de meest lange training die je doet, om er optimaal profijt van te hebben. Zo kies je de juiste creatine dosering en kun je er bovendien voor zorgen dat het op een zo effectief mogelijke manier wordt opgenomen, door het met een dextrose drankje als AA of witte druivensap in te nemen.

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

0

TOP