De basis voor een six pack

Echter is dit zonder het hebben van het juiste plan nog lang zo makkelijk niet. Een afgetrainde buik is voornamelijk afhankelijk van de combinatie van een goede training en de juiste voeding. Er zijn namelijk een aantal specifieke buikspieroefening strategieën die je een veel sneller resultaat kunnen geven.

Het is belangrijk om te onthouden dat je er met alleen crunches er niet gaat komen! Buikspieroefeningen dragen bij aan de opbouw van je buikspieren, maar om ze zichtbaar te krijgen zul je eerst het vet op en rondom je buik weg moeten krijgen!

Hoe train je strakke buikspieren in 7 gemakkelijke stappen

Stap 1 – Begin met cardiotraining

Het is van belang om genoeg lichaamsbeweging te krijgen. Omdat het niet mogelijk is om alleen plaatselijk vet te verbranden zul je na moeten denken over een gehele workout om zo calorieën te verbranden. Of dit nou hardlopen, fietsen of iets anders is, cardio zal ervoor zorgen dat je vet gaat verbranden.

Stap 2 – Schrap slechte vetten uit je voeding

De volgende stap is het op orde maken van je voeding. Zo is het belangrijker om na te denken over wat je niet moet eten in plaats van nadenken over de voeding die je zou moeten eten. Datgene wat je zeker niet moet eten zijn vet en suiker! Transvet en verzadigde vetten, zoals onder andere te vinden in vettig- en gefrituurd eten, maken je vooruitgang in de sportschool onmogelijk. Suiker is niet veel beter. Zodra je deze namelijk niet geheel verbruikt, worden deze restanten gebruikt voor vetopslag. Richt je zoveel mogelijk op de gezonde Omega 3 vetzuren. Deze zijn goed voor een snellere werking van je stofwisseling en voor een betere concentratie.

Stap 3 – Verminder je koolhydraatinname

Het is van belang om de hoeveelheid koolhydraten die je binnen krijgt te verminderen. Het is hierbij niet de bedoeling om alle koolhydraten te schrappen! Koolhydraten (en dan voornamelijk die uit granen, cornflakes en aardappelen) hebben een grote impact op de zichtbaarheid van je buikspieren. Eet er meer van in de ochtend en steeds minder hoe verder de dag vordert. Wees er zeker van dat wanneer je koolhydraten eet, dit volkoren varianten zijn.

Stap 4 – Train je buikspieren

Nu je de basis kent, is het tijd om aan je buikspieren te gaan werken door middel van buikspieroefeningen. Afhankelijk van je schema kun je een aantal oefeningen per dag doen. In het andere geval doe je de oefeningen twee keer per week op een langere intensievere manier.

Stap 5 – Begin met krachttraining

Helaas is het enkel doen van buikspieroefeningen niet genoeg. Het is aan te raden om krachtoefeningen te gaan doen om zo meer spiermassa over het gehele lichaam aan te zetten. Hoe meer spiermassa je hebt, hoe meer vet je tijdens rust zal verbranden. Dit leidt tot drogere en meer definitie van de spieren.

Stap 6 – Versnel je stofwisseling

Er zijn een aantal voedingsopties die je stofwisseling zullen versnellen, wat leidt tot nog meer verbranding van vet. Het verbranden van het vet rondom je middel is de sleutel tot het kunnen tonen van je harde werk in de sportschool. Het is dan ook van belang dat je je voeding serieus neemt, anders wordt het niks.

Stap 7 – Onderdruk je hongergevoel

Als laatste stap kun je eventueel je hongergevoel onderdrukken om je six pack sneller tot uiting te kunnen krijgen. Hier kan je supplementen voor gebruiken zoals energizers die je ook meer energie geven (pas op dat je deze niet te laat op de avond inneemt) of een meer natuurlijk product zoals Slank Cactus.

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

0

TOP