Dieten met maaltijdvervangers
★★★★★ 9,2 (799 reviews)
Gratis zending v.a. €30
100% NL & ISO-gecertificeerd
Staffelkorting op alle producten

Diëten met maaltijdvervangers

Een eiwitproduct dat als maaltijdvervanger wordt verkocht, moet aan strikte voorwaarden voldoen van de Voedsel en Waren Autoriteit. Niet zonder reden want je vervangt één of meerdere maaltijden per dag waardoor je minder voedingsstoffen binnen krijgt.

Kijk je goed naar een maaltijdvervanger, dan zal je zien dat er eigenlijk maar heel weinig eiwit in zit. Het product bevat een groot aandeel koolhydraten, voedingsvezel en heeft als toevoeging vitaminen en mineralen. Dat het toch een eiwitdieet genoemd mag worden vind ik zelf dan ook vreemd omdat het aandeel eiwitten erg laag is.

De werking van een maaltijdvervanger

Omdat een maaltijdvervanger alleen strikt bevat wat nodig is bevat het relatief weinig calorieën. Je leert op deze manier je lichaam dat je eigenlijk niet zoveel voeding nodig hebt. Oftewel, je wordt bewust van de voeding die je nodig hebt. Het doel is dat je beter op je dagelijkse voeding gaat letten. Als je al redelijk goed op je voeding let, heeft afslanken met een maaltijdvervanger niet veel nut.

Zelf een dieet met maaltijdvervangers samenstellen

Een dieet met maaltijdvervangers kan je ook zelf goed samenstellen door pure eiwitten te combineren met een goede multivitaminen en mineralen product en goede dagelijkse voeding. Je combineert dan per maaltijd je dagelijkse voeding met een eiwitshake en neemt één of twee capsules/tabletten van een multivitaminen per dag.

De eiwitshake die hier het meest geschikt voor is, is de Perfect Whey Protein. Deze bevat zowel snel- als langzaam opneembare eiwitten en geeft hierdoor niet alleen een vol gevoel maar zorgt ook voor een constante opname van eiwitten.

Probeer je dagelijkse maaltijden dan bijvoorbeeld te halveren en neem de eiwitshake als vervanging voor de andere helft van je maaltijd. Als je je dagelijkse voeding dat je eet gezond en vezelrijk houdt krijg je de nodige vezels binnen en de aanvullende vitaminen en mineralen zorgen ervoor dat je die voldoende binnen krijgt.

Als je op deze manier eiwitten gebruikt als maaltijdvervanger maak je jezelf bewust van je voeding, krijg je niet teveel calorieën binnen en stimuleer je je lichaam om naar een gezond lichaamsgewicht te gaan. Door de combinatie van je dagelijkse voeding en eiwitten heb je geen extra voeding (tussendoortjes) nodig. Als je toch trek krijgt kan je een kleine eiwitshake nemen (1/2 dosering) of iets gezonds eten als tussendoortje. Heb je vaak last van trek in zoetigheid, probeer dan eens om chroom tabletten te nemen.

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

0

TOP