Informatie over afslanken met eiwitten

Hoe wordt je slank met eiwit?

In de dagelijkse voeding zitten ook eiwitten, echter altijd in combinatie met vetten en koolhydraten die je dik kunnen maken. Inname van pure eiwitten in de vorm van een shake of reep zorgt ervoor dat je een goede voeding binnen krijgt zonder een overdaad aan vetten en koolhydraten. Sterker nog, veel eiwitproducten bevatten een minimum aan vet en koolhydraten.

De basis van afslanken met eiwit is het dagelijks innemen van meerdere shakes of repen met een hoog gehalte aan eiwit en een minimum aan vetten en koolhydraten. Het lichaam krijgt hierdoor een goede voeding binnen en je krijgt een vol gevoel. Bij inname van de juiste eiwitten en de juiste dosering zal je lichaam optimaal blijven verbranden waardoor je aanwezige vetten sneller zal verbranden.

Dosering en inname

Wij adviseren om zelf de juiste dosering per eiwit-voeding te bepalen. Dit omdat het voor iedereen persoonlijk is welke dosering het beste werkt. Dit kan het beste gedaan worden door te starten met een dosering van 20 tot 25 gram eiwit per maaltijd. Na de periode van twee weken kunt u dan bepalen of u hieraan voldoende heeft. Als u nog trek heeft, kunt u de dosering met 5 gram verhogen. Merkt u dat u voldoende heeft aan 20 a 25 gram, verminder dan de dosering met 5 gram. Als u doseringen aanpast in uw schema, doe dit dan om de twee weken. Dit om een goed beeld te krijgen van de uitwerking.

Om het lichaam actief te laten verbranden is het goed om de maaltijden zoveel mogelijk te spreiden over de dag. Probeer om de twee uur iets te eten. Uitgegaan van drie normale maaltijden op de dag kan een dagindeling er bijvoorbeeld zo uit zien:

8:00uur: ontbijt
10:00uur: extra eetmoment
12:00uur: lunch
14:00uur: extra eetmoment
16:00uur: extra eetmoment
18:00uur: avondeten
20:00uur: extra eetmoment

Tijdens de extra eetmomenten kan je een eiwit shake nemen zodat je een nagenoeg vet- en koolhydraatvrije maaltijd binnen krijgt. Het lichaam blijft hierdoor actie verbranden en een hogerig gevoel wordt uitgesteld.

Welke eiwit is het meest geschikt?

In veel eiwit-dieten wordt de nadruk gelegd op een vet- en koolhydraatvrij eiwit-type. Omdat de meeste eiwitproducten nagenoeg vet- en koolhydraat vrij zijn raden wij aan vooral naar het soort eiwit te kijken.

De meeste eiwitten zijn afkomstig van melk, een enkeling uit plantaardige eiwitten. Er zijn snel- en langzame eiwitten, beide kunnen geschikt zijn om af te slanken met eiwit. Het verschil tussen de eiwitten heeft te maken hoe lang het lichaam nodig heeft de eiwitten om te zetten in bruikbare bouwstenen voor het lichaam. Door dit proces wordt het lichaam actief met verbranden wat zo belangrijk is bij het afslanken.

Indien u een langzaam opneembaar eiwit kiest (calcium caseinaat), doet het lichaam er langer over om het eiwit te verwerken. Dit gaat langzamer dan bijvoorbeeld een snel opneembaar eiwit zoals wei-eiwit. Wij adviseren om wei-eiwitten te gebruiken indien u de mogelijkheid heeft om iedere 2 a 2,5 uur iets te eten. In andere gevallen een eiwitproduct met een groot aandeel calcium caseinaat eiwit.

Eiwitproducten

Wij hebben een zeer groot assortiment aan eiwitproducten van verschillende merken. Ieder eiwitproduct heeft zijn eigen karakteristieke eigenschappen op het gebied van mengen, smaak, structuur, wel/geen schuim. Meest verkocht bij ons zijn de eiwitten van het eigen merk. Veel klanten kiezen deze eiwitproducten niet alleen vanwege de lagere prijs maar ook vanwege de kwaliteit van het eiwit, de goede smaak en oplosbaarheid.

Onze top 3 van eiwitproducten die gebruikt worden om af te slanken:

  1. Whey Protein Pro:
    Snel opneembaar eiwit, romige shake en zeer lekker van smaak. Drinkt makkelijk weg.
  2. Whey Protein:
    Eiwitproduct met 50/50 wei-eiwit/calcium-caseinaat-eiwit. Zeer geschikt voor personen die niet voldoende hebben (en dus eerder trek krijgen) aan alleen een wei-eiwit. Subliem van smaak en structuur.
  3. Whey Protein Isolaat:
    Eiwitproduct met laagste vetpercentage en minste lactose en hierdoor voor iedereen geschikt om te gebruiken, ook als je een lactose intollerantie hebt. Dit eiwitproduct is 100% natuurlijk en bevat geen smaak-, kleur- of geurstoffen.

Combineren van producten

Het is verstandig een multivitaminen en mineralen product te gebruiken indien je merkt dat je minder dagelijkse voeding binnenkrijgt met de nodige vitaminen en mineralen. De vitaminen en mineralen zijn erg belangrijk voor het behouden van een goede weerstand maar ook voor een goede opname van de ingenomen voeding.

Het combineren met andere afslankproducten is bij een eiwitdieet zeer goed mogelijk. Het gebruikt van eetlustremmende producten raden wij alleen te gebruiken als je het gewenste eetpatroon kan volhouden. Het is niet de bedoeling om eetmomenten over te slaan bij het gebruik van een eetlustremmend afslankproduct zoals de deluxe burner.

In sommige eiwitdiëten wordt het aangeraden om chroom te gebruiken. Dit omdat het de trek in zoetigheid vermindert. Heb je dus last om zoete versnaperingen te laten staan, dan is het gebruik van chroom aan te bevelen.

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

0

TOP