Snel weer trek na het eten van fastfood
★★★★★ 9,2 (799 reviews)
Gratis zending v.a. €30
100% NL & ISO-gecertificeerd
Staffelkorting op alle producten

Voedingwaarde fastfood

Fastfood bevat veelal ingrediënten die goedkoop en lang houdbaar zijn, dit zijn meestal suikers, verzadigde vetten en keukenzout. Eiwitten en onverzadigde vetten kom je nauwelijk tegen omdat deze niet alleen duurder zijn, maar ook korter houdbaar. De dikmakers in fastfood zijn de suikers en verzadigde vetten en het keukenzout geeft het eten wel smaak maar verhoogt de bloeddruk onnodig.

Of je nu overgewicht hebt of slank bent, de overmaat aan suikers, vetten en zout is geen gezonde keuze. Want een goede voeding bevat voldoende eiwitten, weinig verzadigd vet en voldoende onverzadigde vetten en vezels. Daarnaast bevat een gezonde voeding belangrijke vitaminen en mineralen.

Dik worden van fastfood zit dus zowel in de grote hoeveelheid calorieen die het bevat als het gebrek aan gezonden ingredienten. Daarnaast bevat fastfood veelal suikers die snel worden opgenomen wat kan leiden tot een snelle verandering van de glucosespiegel in het bloed.

Wel of geen fastfood eten

Liever niet maar als het een keer uitkomt om even snel iets te eten kan het wel. Probeer achter altijd een maaltijd te kiezen die minder suikers en verzadigde vetten bevat. Gelukkig worden er tegenwoordig steeds meer verantwoorde menu’s voorgesteld bij de grotere fastfood ketens. Maar niets kan op tegen een goede gevarieerde voeding die je zelf samenstelt.

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

0

TOP