soort

Menu

Rugspieren

Het mannenlichaam door vrouwenogen

Dacht je dat vrouwen vielen voor jou mooie, blauwe ogen? Fout! Uit onderzoek blijkt dat niet alleen heren gefixeerd zijn op het lichaam, maar vrouwen ook!

Continue Reading 0

Good Morning

Plaats een stang met bijpassen gewicht op je schouders. De stang rust op je trapezius, je nekspier. Voeten op schouderbreedte. Hou je rug recht en buig met je heupen totdat je je hamstrings voelt.

Continue Reading 0

Seated row

Bij de seated row kan je jezelf aan het eind van een set helpen door met je rug het gewicht naar achter te trekken, dit zorgt ervoor dat je ook die laatste herhaling kan maken! Goede oefening om flink wat massa te krijgen op de rug en biceps.

Continue Reading 0

Bent over row

Goede oefening om de rug- en armspieren te trainen. Zorg ervoor dat je goed je rugspieren aanspant en bij het naar beneden laten komen van de stang goed je rugspieren rekt, dit zorgt voor de beste contractie.

Continue Reading 0

Dippen

De dip is een goede massabouwer voor zowel de borstspier als voor de triceps! Een uitstekende oefening om de borst en de triceps mee te ontwikkelen. Tijdens het dippen wordt zowel de borstspier als de triceps belast.

Continue Reading 0

Deadlift

De deadlift is net als de squat een oefening waarbij je de strekketen (benen, billen, rug) traint en die niet mag ontbreken in een serieus bodybuildprogramma.

Continue Reading 0

Optrekken

Optrekken is de belangrijkste oefening om de bovenkant van de rug en je biceps tegelijkertijd te trainen en mag niet ontbreken in je trainingsschema. Het is de belangrijkste oefening voor een grote, brede rug. In dit artikel lees hoe je de oefening moet uitvoeren en welke variaties er mogelijk zijn.

Continue Reading 0