Wat is Caffeine
★★★★★ 9,2 (799 reviews)
Gratis zending v.a. €30
100% NL & ISO-gecertificeerd
Staffelkorting op alle producten
Tijdelijk gratis shakebeker bij een bestelling boven de €50! 🥤

Caffeine verhoogt de omzetting van vetten in vetzuren die op hun beurt weer voor verbranding gebruikt kunnen worden. Koolhydraten worden hierdoor opgespaard voor een later moment van een lange inspanning, met als resultaat een langer uithoudingsvermogen.

 Scheikundige weergave van caffeine

Scheikundige weergave van caffeine

 

Gebruik van Caffeine

Als duursporter doe je er goed aan twee uur voor je sportprestatie caffeine in te nemen. Caffeine werkt koolhydraatbesparend na drie uur. Als pepmiddel wordt de beste werking na een uur verkregen.

Voor een optimale werking van caffeine tabletten is het belangrijk om andere innamen van caffeine (zoals uit koffie, cola en thee) te minderen of niet meer te nemen.

Dosering van Caffeine

3-5 mg per kg lichaamsgewicht is een goede dosering.

Bijwerkingen van Caffeine

  • slapeloosheid
  • misselijkheid
  • hoofdpijn
  • duizeligheid
  • hartkloppingen
  • verhoogde darmactiviteit
  • verhoogde spierspanning
  • vaker plassen
  • spierkrampen

De combinatie van caffeïne met efedrine / synefrine

Caffeïne kwam je tot 2004 vaak tegen in zogenoemde ECA stacks. Deze stacks bevatte dan Ephedrine, Caffeine en Asperine. De stack werd als afslankproduct gebruikt of als energizer. Sinds 2004 is het verboden Efedrine als supplement te verkopen daar het als geneesmiddel te boek staat. Maar caffeine is nog steeds een stimulerende stof die terug te vinden is in veel afslankproducten.

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

0

TOP