Fitness Tips

Als je nog gaar bent van die hardloopsessie van gisteren zie je jezelf eerder op de bank met een waslijst aan films op Netflix en een goeie bak Ben en Jerry’s dan dat je kilo’s de lucht in tilt in de sportschool. We weten hoe zwaar het kan zijn jezelf van de bank te trekken om krachttraining te doen en je zult je meer dan eens afgevraagd hebben of die een of twee keer per week krachttraining het echt wel waard is. Benieuwd hoe vaak je krachttraining per week zou moeten doen voor resultaat en wat het voor je lichaam kan betekenen? Lees verder!

Zit je elke ochtend in de trein met een boterham en een lauwe kop koffie? En moet je dit snel bijeen geraapt ontbijt binnen nu en de volgende 10 minuten wegwerken, omdat je de volgende trein moet pakken? Laten we even stilstaan en reflecteren over wat dit haastig naar binnen schrokken van je eten allemaal met je lichaam doet. Dan sta je de volgende keer vast een uurtje eerder op om je ontbijt rustig thuis te eten. Nieuwsgierig? Lees verder!

Nu het weer van hort naar her springt en we weer 15 graden naar beneden zijn getuimeld, overweeg je misschien een lekkere warme kop thee. Kombucha, iemand? Een mysterieuze, mistige substantie met als kers op de taart een slijmerige, bruine paddenstoel die er ‘aanlokkelijk’ bovenop drijft. Wat hebben ze in superfoodland nou weer bedacht? Heb je trek gekregen? Nee? Dan kunnen de voordelen van het vreemde drankje je misschien overhalen. Lees verder!

Weet je nog die bruine bonen, tuinbonen en kikkererwten die je moeder vergeef bij je naar binnen probeerde te werken toen je klein was? Je kunt ze maar beter snel leren waarderen nu 2016 officieel is verklaart als het jaar van de droog geoogste peulvruchten! Dat is maar goed ook gezien het feit dat deze krachtige voedingsproducten obesitas, diabetes en hart- en vaatziekten kunnen helpen voorkomen. Daarnaast zijn ze niet alleen goed voor je lichaam, maar ook voor de boeren en het eco-systeem gezien ze zorgen voor een vruchtbare grond en water effectief over het land verspreiden. Kan je het verschil tussen een erwt en boon nog niet benoemen? Lees dan snel verder!

Rennen is een fantastische manier om gemakkelijk fit te blijven. Het enige wat je nodig hebt zijn je sportschoenen en wat wilskracht. Veel mensen die gewicht proberen te verliezen, gebruiken het hardlopen dan ook als middel om het proces van gewichtsverlies te versnellen. De meeste mensen ervaren echter ook dat ze na het hardlopen een enorm verlangen naar voedsel krijgen. Hoe kan je dit nu effectief managen als je doel gewichtsverlies is? Lees verder!

De ‘vijfde smaak’ of umami wordt door veel mensen omschreven als hartig, vlezig of smaakversterkend. Hoewel umami pas recentelijk officieel is verklaart als een vijfde smaak, werd de smaak door Kikunae Ikeda al lang geleden (in 1908 om precies te zijn) ontdekt. Ben je benieuwd wat deze smaak te bieden heeft op het gebied van gewichtsverlies? Lees verder!

Rennen maakt van jou niet per se een betere renner! Zo, het is eruit. Velen zullen het niet eens zijn met deze stelling, maar sta ons toe ons nader te verklaren. De renners die proberen hun eerste 5 kilometer te halen, hebben vaak allerlei vragen zoals hoe snel je moet rennen, welke schoenen geschikt zijn om effectief te rennen en hoeveel kilometer ze elke week zouden moeten rennen. Hoewel al deze vragen van belang zijn om je doel te bereiken, vergeten veel renners zich af te vragen wat ze zouden moeten doen als ze juist niet aan het rennen zijn! Lees meer over de activiteiten die je zou moeten doen om beter te rennen, zonder te rennen.

Je zorgt dat je elke dag netjes aan je twee stukjes fruit komt, maar met de suikerfobie die in de opkomst is momenteel, lijkt zelfs fruit niet langer veilig van de steeds langer wordende ‘blacklist’ in de dieetbijbels. Voordat we ook fruit in de ban doen, kunnen we echter beter reflecteren op de manier waarop de media ons heeft leren denken over eten. Lees verder!

Denk je in: het is tijd om een oprechte poging te doen gewicht te verliezen. Je begint met regelmatig sporten en verplicht jezelf strengere voedingskeuzes te maken. Dan komt de tijd dat je je vooruitgang wilt meten. Je stapt op de weegschaal voor het moment van de waarheid en: niks. Wat nu? De handdoek in de ring, doorgaan, nog strenger diëten? Dit zijn allemaal normale reacties op een gebrek aan succes op de weegschaal, maar lees je dat nummertje wel goed af? Leer meer!

Die keiharde, houtachtige pit ziet er misschien niet al te appetijtelijk uit, maar studies aan de Pennsylvania State University in de Verenigde Staten toonden onlangs wel aan dat er meer uit een avocado is te halen dan het groene vruchtvlees alleen. Benieuwd wat? Lees verder.

Zodra je de vijftig bereikt, is het verliezen van gewicht lang niet zo gemakkelijk meer als vroeger. Je zult je trainingsschema en strategie daarom flink moeten aanpassen. Perfect Body geeft tips aan Abraham en Sarah hoe zij na hun vijftigste levensjaar toch die beach body uit hun glorierijke twintigerjaren kunnen bereiken en behouden!

0

TOP