Conditie Verbeteren Tips
★★★★★ 9,2 (799 reviews)
Gratis zending v.a. €30
100% NL & ISO-gecertificeerd
Staffelkorting op alle producten
Tijdelijk gratis shakebeker bij een bestelling boven de €50! 🥤

Rennen is een fantastische manier om gemakkelijk fit te blijven. Het enige wat je nodig hebt zijn je sportschoenen en wat wilskracht. Veel mensen die gewicht proberen te verliezen, gebruiken het hardlopen dan ook als middel om het proces van gewichtsverlies te versnellen. De meeste mensen ervaren echter ook dat ze na het hardlopen een enorm verlangen naar voedsel krijgen. Hoe kan je dit nu effectief managen als je doel gewichtsverlies is? Lees verder!

Rennen maakt van jou niet per se een betere renner! Zo, het is eruit. Velen zullen het niet eens zijn met deze stelling, maar sta ons toe ons nader te verklaren. De renners die proberen hun eerste 5 kilometer te halen, hebben vaak allerlei vragen zoals hoe snel je moet rennen, welke schoenen geschikt zijn om effectief te rennen en hoeveel kilometer ze elke week zouden moeten rennen. Hoewel al deze vragen van belang zijn om je doel te bereiken, vergeten veel renners zich af te vragen wat ze zouden moeten doen als ze juist niet aan het rennen zijn! Lees meer over de activiteiten die je zou moeten doen om beter te rennen, zonder te rennen.

Wat als er een oefening bestond die je meer dan 31 gigantische gezondheidsvoordelen op kon leveren van het verlagen van je vetpercentage, tot het stroomlijnen van je wasbordje, het verlichten van pijn aan de onderrug en het verkleinen van de kans op hart- en vaatziekten. Niet slecht. Nieuwsgierig over welke oefening we het hebben? Lees verder!

Als vrouwen, ondergaan onze lichamen een hoop veranderingen. Van de tijd dat we de puberteit bereiken totdat we de ‘midlife milestone’ bereiken. Hoewel geen enkele hoeveelheid magie of geld dit kan voorkomen, kunnen we een buffertje kweken die deze veranderingen wat vertragen door onze gewoonten op het gebied van voeding en bewegen aan te passen. Meer weten? Lees verder!

Bang dat je work-out gaat leiden onder zon, zee en strandvakantie? Geen zorgen. Voor de echte fitnessfanaten en globetrotters onder onze lezers, zetten wij 5 prachtige, jaarlijkse marathons op een rij verspreid over de hele wereld. Interesse? Lees verder!

Heb je je ooit afgevraagd welke van de drie elementen in het proces van gewichtsverlies het meest belangrijk zijn: cardiotraining, krachttraining of het tellen van je macronutrienten (eiwitten, koolhydraten en vetten)? Deze drie hoofdcomponenten in het doel om gewicht te verliezen, moet je alle drie toepassen, maar welke moet de prioriteit krijgen? Wij stellen onze top 3 samen. Meer weten? Lees verder!

Een fitnessroutine vinden die je niet alleen een goeie work-out geeft, maar je aandacht ook moeiteloos vasthoudt op de lange termijn kan een behoorlijke uitdaging zijn. Dit is dan ook precies de reden dat ‘Orangetheory Fitness’, een energieke training die volledig afgaat op de hartslag, in populariteit begint toe te nemen. Meer weten? Lees verder.

Ja, dames, we weten het. Jullie willen geen uitpuilende biceps of dijen knetterhard als bakstenen. Dat betekent echter niet dat je de krachttraining maar moet skippen! Krachttraining heeft een aantal voordelen laten zien die de meeste cardiotraining bij lange na niet kunnen bewerkstelligen. Denk aan het verbranden van meer vet, het opbouwen van slanke, sterke spieren, het geven van een energieboost en zoveel meer. Hier zijn 5 redenen voor dames om die barbells ook eens uit te proberen.

Het verhogen van je dagelijkse aantal stappen is een fantastisch fitnessdoel! Zelfs als je regelmatig bent blijven sporten over de jaren heen, kan het nog altijd niet genoeg zijn om de slechte effecten van het urenlang stil zitten op kantoor tegen te gaan. Omarm dus het stappen tellen in je leven en lees hier hoe!

Elke hardloper rent voor een bepaald doel. Sommige hardlopers rennen om gewicht te verliezen en anderen willen hun conditie verbeteren. Echter, alle hardlopers hebben één gemeenschappelijk doel: om hun prestaties steeds weer te verbeteren en hun afstanden te verlengen. Je begint met 5 kilometer, 10 kilometer en probeert bij elke poging je persoonlijke record te verbeteren. Misschien durf je het nu wel aan om je allereerste marathonloop te doen! Maar hoe bereid je je hier nou het beste op voor?

Ken je het gevoel dat je na een intensieve training de volgende dag opstaat zonder een greintje pijn? Je vertelt jezelf vast: ‘Goh, ik ben beter in vorm dan ik dacht!’. Vervolgens wordt je wakker op dag 2 en kun je nauwelijks je been op tillen, laat staan de trap op strompelen, omdat werkelijk waar alles pijn doet. Dit heet in een dure term ‘Delayed Onset Muscle Soreness’. Deze ‘vertraagde spierpijn’ die je spieren stijf en pijnlijk doen laten aanvoelen, is een heel normaal verschijnsel dus maak je niet druk. Maar hoe komt het dat de ‘aftershock’ van die hevige training pas zo laat komt? Perfect Body legt het even haarfijn uit!

Cardio, je weet dat je het nodig hebt om gezond en op gewicht te blijven, maar je kunt er gek genoeg nooit genoeg van vinden tussen al het werk, je familie en je sociale obligaties door. Het goede nieuws is dat je heus geen uren hoeft te ploegen op die loopband, je moet gewoon de beste oefeningen kiezen die het effectiefst calorieën verbranden. Activiteiten en oefeningen die veel spieren gebruiken en waar sprake is van weerstand, zijn over het algemeen de oefeningen die meer calorieën verbranden in het uur. Hiernaast gaat het uiteraard ook om de activiteiten met de hoogste intensiteit. Bekijk de top 10 beste cardio-oefeningen om calorieën te verslinden, geselecteerd door Perfect Body!

0

TOP